• jordgubbarmedmjölk

Ännu en tråd om LCHF (hjälp mig ni som kan)

Jag har ätit enligt LCHF sedan 16 dagar tillbaka och jag funderar starkt på om jag gör rätt?!

Jag har inte känt av något sötsug what so ever, ingen huvudvärk eller andra bieffekter som man läst om!

Det enda som jag har märkt var att jag kissade mer ofta dom första dagarna och var yrslig.
    Jag har dock lågt blodtryck så det var inget jag tänkte speciellt på.

Dagens meny har sett ut såhär

07:00 Turisk youghurt med kanel, vaniljpulver, solrosfrön, sesamfrön och linfrön
    1 kokt ägg och kaffe.

09:00 1 kokt ägg och kaffe

12:00 Makrillfile i tomatsås med en klick smetana
    Sallad på tomat, gurka och blomkål

14:00 Lite turkisk youghurt med kokoschips
    Kaffe

16:30 Pannkaka gjord på ägg, grädde och fiberhusk
    Toppad med vispad grädde och lite blåbär.

19:00 En ölkorv!

Kom gärna med tips och råd då jag känner mig lite osäker :D
  • Svar på tråden Ännu en tråd om LCHF (hjälp mig ni som kan)
  • Nyfniken83

Ingen koll på lchf MEN..... Äter du inte för ofta?? Trodde man bara skulle äta tre ggr per dag med lchf??? Men som sagt jag har noll koll. Minns bara att jag läst det nån gång på någon lchf-blogg. Lycka till!

• ivyivyivy

Det är absolut inte alla som mår dåligt i början av LCHF, många mår bättre på en gång!

Ät så ofta du vill, det finns inga såna restriktioner i LCHF. Många som äter LCHF brukar däremot inte behöva äta lika ofta som med "normal" kost eftersom maten är så pass mättande. 

• stjierna

Du äter ju inga varma huvudmål, bara småmål.
    Testa en äggfrukost (omelett), lunch på typ kycklingfilé i gotgonzolasås med en grönsallad, och kvällsmat en fisk- o skaldjussoppa med ostchips.

Då står du dig nog bättre/längre. Plus att grädde och yoghurt springer snabbt iväg i kolhydrater (om man vill viktminska!). :)

• jordgubbarmedmjölk

Tack alla!!!

Jag ska försöka få till mer rejäla mål,
    jag blir proppmätt på målen nu men jag står mig inte särskilt länge därav alla små mål :)

Jag har ca 5 kg jag skulle vilja bli av med och har hitintills gått ner 2,5 så jag tror inte att mejeriprodukternas kolhydrater hämmar viktnedgången.
    Har för mig att jag läst att vissa klarar dom bättre än andra? 

Förövrigt så tycker jag mig äta godare mat än någonsin :D:D 

Svar på tråden Ännu en tråd om LCHF (hjälp mig ni som kan)