• Anonym (Pappa)

Ang underhåll!!!

Hej
    Jag har barnet boendes hos mig på heltid är därav berättigad underhåll har dock ej ansökt än 
    (barnet vistas endast hos sin mor över dan dom få gångerna de passar ingen moral predikningar tack hennes EGET val)

MEN nu är de så att jag undra
    kan mamman kräva att jag skicka me medeciner å diverse grejer när jag får underhåll ?
    (Hon gör de redan NU å jag vägrar då jag redan betalar ALLT) 

• Svar på tråden Ang underhåll!!!
  • Anonym

Träffas de bara på ug över dagen så finns ingen anledning till att du inte ska skicka med ev mediciner och ev ombyten som barnet behöver. Du gör det för barnets skull inte håller det hemma för att du betalt det

• sophiie

Är det mediciner som barnet behöver tycker jag att du ska skicka med detta, för barnets bästa.

Träffar barnet sin mamma sporadiskt så kan man skicka med en liten påse med extra kläder, beroende på barnets ålder.

• Anonym

Klart du ska, mamman betalar ju underhåll för att du ska kunna försörja barnet på heltid. Då är det ju det du ska göra också, även om barnet är hos henne.

• Anonym (Pappa)

Jag Köper ALLT ti barnet hon har dock EGET hemma å betalar just nu INGET underhåll
    därav har jag sagt att hon vet vart Apoteket ligger oxå...

Men nu börja jag lessna på detta eviga tjatande om grejjer
    å att hon inte har pengar å hon är inte han prioritering 

Därav tänker jag nu ev söka underhåll då jag ska fixa allt m.m

På tal om kläder så har hon sagt FRAMFÖR barnet hur dåliga saker vi köper ti h*n
    å en massa annat bägaren börja rinna över är alltid nått...

När vi hade varannan vecka kom han hit skitig å otvättad m.m va hemskt å för små kläder m.m 

• Anonym

I starten skriver du att du får underhåll o i inlägg 4 får du inget. Hur ska du ha det?

• Anonym (..,)

När du väl får underhåll tkr jag du ska skicka med mediciner om barnen behöver (för barnens skull) men sen beror det ju på vad hon har för ekonomi och hur mycket hon har barnen.
    Jag förstår att det är irreterande,

jag och min sambo är i en annan situation där vi har underhåll och barnbidraget. Mamman träffar barnet när hon kan och orkar.. och har nu börjat kräva pengar dom dagarna hon har henne (kan bli 1 dag i veckan)
    men då är det vi som betalar dagiset och kläder och allt så det är irreterande. men visst kläder och det hon behöver dylikt skickar vi dit.

inte vet jag, kanske bara jag som tkr det är irreterande haha

• Anonym
    Anonym skrev 2013-01-24 20:49:54 följande:
    I starten skriver du att du får underhåll o i inlägg 4 får du inget. Hur ska du ha det?
    han skriver att han inte ansökt om det än och undrar om mamman kan kräva saker när han väl får det ^^
  • Anonym (Pappa)
    Anonym (..,) skrev 2013-01-24 20:51:28 följande:
    När du väl får underhåll tkr jag du ska skicka med mediciner om barnen behöver (för barnens skull) men sen beror det ju på vad hon har för ekonomi och hur mycket hon har barnen.
    Jag förstår att det är irreterande,

jag och min sambo är i en annan situation där vi har underhåll och barnbidraget. Mamman träffar barnet när hon kan och orkar.. och har nu börjat kräva pengar dom dagarna hon har henne (kan bli 1 dag i veckan)
    men då är det vi som betalar dagiset och kläder och allt så det är irreterande. men visst kläder och det hon behöver dylikt skickar vi dit.

inte vet jag, kanske bara jag som tkr det är irreterande haha
    Hej jag är inne på hel samma spår å mamman är likadan å valt sin kille över barnet så va ska man göra :/
    Mamman har jobb å så men anser inte att barnet är hennes prioritering :O :(
    Vi har barnbidraget iaf idag då vi ansökte om de då barnet är skriven hos oss :)
    De jag fatta är att barnet måste sova hos den andra föräldern för att få avdrag iaf å de gör inte barnet i vårt fall
  • Anonym (Pappa)
    Anonym skrev 2013-01-24 20:49:54 följande:
    Läs om starten!!!
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-24 19:20:38 följande:
    Klart du ska, mamman betalar ju underhåll för att du ska kunna försörja barnet på heltid. Då är det ju det du ska göra också, även om barnet är hos henne.

Det står ju klart och tydligt i TS att hon inte betalar underhåll.
Svar på tråden Ang underhåll!!!