• fabbemam

Vilken information har ni sett?

Hej !
    Jag tillhör de lyckliga som fått två barn även om det tog sammanlagt 14 år från det att vi började försöka. Vi har provat många olika behandlingar och fick tillslut ett liten kille genom IVF, med ICSI och långtidsodling. Vår andra lilla kille fick vi genom adoption och i vanliga fall är jag mest aktiv i adoptionstrådarna. Många kämpar lääääänge med olika behandlingar innan de bestämmer sig för att adoption är ett lika bra alternativ som biologiskt barn. Jag tror att det är viktigt att tidigt i sin "försöka få barn process" får info om adoption för att liksom "vänja sig vid tanken" o därför undrar jag nu om ni sett någon info om adoption på Fertilitetsmottagningar, gyn eller IVF kliniker.

Den som väntar på något gott har ofta väntat för länge!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken information har ni sett?
  • kattmamma

Har faktiskt inte reflekterat över det tidigare då adoption av olika anledningar inte är aktuellt för oss men visst har du rätt i att den informationen borde ligga framme som ett alternativ.

• Bling1975

Både hos min gyn och på min IVF klinik (privat) fanns det information om adoption. Men jag minns faktiskt inte ifrån vem.

• fabbemam
    Bling1975 skrev 2013-01-26 12:34:36 följande:
    Både hos min gyn och på min IVF klinik (privat) fanns det information om adoption. Men jag minns faktiskt inte ifrån vem.
    Va bra! Det glädjer mig!
    kattmamma skrev 2013-01-25 22:21:40 följande:
    Har faktiskt inte reflekterat över det tidigare då adoption av olika anledningar inte är aktuellt för oss men visst har du rätt i att den informationen borde ligga framme som ett alternativ.
    Tack för ditt svar!

• JZ79

På Reproduktionsmedicin, Sahlgrenska finns broschyrer om bl.a. adoption i väntrummet.

• fabbemam
    JZ79 skrev 2013-03-17 10:04:47 följande:
    På Reproduktionsmedicin, Sahlgrenska finns broschyrer om bl.a. adoption i väntrummet.
    Va bra, det glädjer mig!
Svar på tråden Vilken information har ni sett?