• erixon85

Förvirrad

Hej! Jag har så många funderingar ovh är väldigt förvirrad. Var på en spolning av äggledarna igår och de va stopp, i båda. Nu undrar jag om man kan lösa upp detta stoppet eller operera så jag kan bli gravid på naturligt vis? De enda min läkare talade om va IVF. Har försökt bli gravid i 2 år utan resultat, men har hört fler med samma problem som blivit gravida spontant? Är tacksam för alla svar/ pilla.

• Svar på tråden Förvirrad
  • Två döttrar och en son

Din största chans är med IVF helt klart!
    Det är små chanser med operation och ger för stor risk för utomkvedshavandeskap.
    Med IVF har du ca 40-50% chans till graviditet per behandling.

Lycka till!!!    

• erixon85

Jo jag förstod nästan de :-/ Allt känns så ovärkligt bara, kliniskt å konstigt. Ska få komma till barnmorskan om 2 veckor och prata, kanske finns det en lite tjans att öppna äggledarna? Tusen tack!

• Trinny

IVF är den största chansen,kör på det.Får själv hjälp via det och dom är väldigt duktiga

• Två döttrar och en son
    erixon85 skrev 2013-01-24 20:59:42 följande:
    Jo jag förstod nästan de :-/ Allt känns så ovärkligt bara, kliniskt å konstigt. Ska få komma till barnmorskan om 2 veckor och prata, kanske finns det en lite tjans att öppna äggledarna? Tusen tack!

Skulle kännt samma som dig!

Har gjort IVF/ICSI en gång med en tidigare partner.
    Det är ju lite påfrestande visst, men verkligen superchanser till barn jämfört med annat!

Håller tummarna att det ska bli graviditet och bebis redan av din första behandling!!      
Svar på tråden Förvirrad