Arbetslös, jobb annan ort - barn, separation
Hej,
Jag sitter i en tuff sits och vet inte hur man ska hantera den på ett bra sätt, med alla inblandade samt juridiskt korrekt. Vad har man för möjligheter?
Jag har två små barn, och bor tre timmar med bil ifrån min hemstad. Jag söker nu jobb och har eventuellt möjlighet att flytta tillbaka till hemstaden. För det första får man tacka nej till ett arbete då man är arbetslös och har barn?
Det finns en baksida på det hela, då mannen inte är snäll mot mig - kränkningar, slår mig inför barnen, och jag vet inte hur man ska beskydda barnen och ge de en stabil och bra uppväxt. Iallafall så behöver jag komma härifrån för att överleva. Vart kan man vända sig? Kvinnofrid, socialen, kommunen för att göra en så smidig förändring för alla, vad ha man för rättigheter.
Han hotar med att ta barnen ifrån mig, och försöker spela in bevis på mobilen i smyg om jag har en dålig dag. Jag orkar inte ta mer. Vet inte hur jag ska ta mig ur situationen.
När det gäller barnomsorg, vad gör man då om han inte skriver på papper vart barnen ska vara folkbokförda? Bodelning, vart vänder man sig i tvist?
Finns det någon mer i min sits, eller som varit som kan ge stöd och råd.
Jag behöver hjälp!