• Anonym (Ägglossning)

Ägglossning med Pergotime. *bild*

Hej!

Jag har varit utan p piller sedan augusti.
    Hade mens i oktober.. om man nu kan räkna det som mens.. var mer blodblandade flytningar i 2 veckor.

Efter det hade jag inte mens,, Förrens nu

Precis lagom till att jag skulle på gynundersökning och spolning av Äggledare.

I samband med besöket konstaterades att jag inte hade ÄL, eftersom jag tagit blodprov som visat detta.
    Jag fick redan samma dag som besöket börja med Pergotime i 5 dagar. Han räknade lite och "låtsades" att jag var på mensdag 5.

Nu är tabletterna slut och jag beräknas ha ÄL denna veckan om Pergotime hjälper mig.
    Gyn ville att vi skulle ha samlag 22, 24, 26 jan.

Jag tog ett ÄL test idag och fick testsvar enligt bild nedan.

Frågan är nu..

Är detta ett tecken på att ÄL är/kan vara på gång?
    Tycker nog att det är inte riktigt så starkt som de borde vara.. men aldrig haft så här starkt svar innan.
    Det översta testet är sedan några dagar tillbaka. Det understa från idag.

Men min STORA problem är nu då att min MENS fortfarande håller på..! Kan jag ha ÄL ändå? Kan man ha sex då??

Typiskt oxå att min sambo gått och blivit förkyld/influensa... SÅ ledsen.

Nån som vet??

Tack!

• Svar på tråden Ägglossning med Pergotime. *bild*
  • Anonym (Ägglossning)

någon? snälla?

• TessaLove

Strecket ska ju vara lika starkt eller starkare än teststrecket. Så i detta fallet är det inte äl. Testa igen och igen. Man vet aldrig med Pergotime...man ägglossar lite hur som. Vet många som säger det. Det är också egen erfarenhet. Trodde jag hade ungefärlig koll när befruktning varit men blivit tillbakaflyttad 10 dagar varje gång.

• Anonym (Ägglossning)
    TessaLove skrev 2013-01-22 17:16:03 följande:
    Strecket ska ju vara lika starkt eller starkare än teststrecket. Så i detta fallet är det inte äl. Testa igen och igen. Man vet aldrig med Pergotime...man ägglossar lite hur som. Vet många som säger det. Det är också egen erfarenhet. Trodde jag hade ungefärlig koll när befruktning varit men blivit tillbakaflyttad 10 dagar varje gång.
    okej. Jag ska testa imorgon igen,

Är bara så "rädd" att jag nu missar en ÄL idag, och om vi nu inte kan ha samlag idag då heller i och med mens (som inte är jättemkt men fortfarande endel färskt blod) samt min sambos förkylning..

Ledsen...Rynkar på näsan
  • Anonym (Ägglossning)
    TessaLove skrev 2013-01-22 17:16:54 följande:
    Så det verkar ju bli starkare och starkare. Snart så
    det översta testet gjordes när jag ännu åt pergotime. Ville veta hur det såg ut då jämfört med nu efter kuren..Solig
  • TessaLove

Jo, man ser ju att det förändras. Det enda ni kan göra är ju att försöka. Han känner inte alls att han orkar nu, men imorgon eller dagen efter är han kanske lite piggare och då kanske strecket är starkare.

• Anonym (Ägglossning)
    TessaLove skrev 2013-01-22 17:33:13 följande:
    Jo, man ser ju att det förändras. Det enda ni kan göra är ju att försöka. Han känner inte alls att han orkar nu, men imorgon eller dagen efter är han kanske lite piggare och då kanske strecket är starkare.

Ja vi får hoppas på de. Så man iaf Gett det en chans att lyckas. Tack för svaret :)
  • Anonym (Ägglossning)

Idag är testet svagt igen. Som på översta Stickan :(

• Anonym (Ägglossning)

Är det kört nu denna gången då tror ni?

• Anonym (Ägglossning)

Puff Puff

Svar på tråden Ägglossning med Pergotime. *bild*