Har hormoniell migrän-hur blir det vid amningen?
Hej!
Jag har besvär av migrän (ofta homoniellt utlöst dvs vid mens el ägglossning) och måste ta imigran injektioner (ca 5-6 st under ett anfall). Nu är jag gravid och har kämpat mig igenom anfallen som tyvärr dykt upp en gång per månad fram till månad 7 ungefär.
Jag är beräknad 29 januari (nästa tis) och är redan nu lite orolig för hur min migrän kommer arta sig efter förlossningen. Vågar ju inte ta medicin under amning eftersom jag blir så påverkad och nästan helt nerdrogad av medicinen.... vet inte heller hur jag skulle klara att amma med migrän i 60 timmar som jag inte kan vila ifrån då jag kräks och mår så dåligt, och då ha en liten att ta hand om..
Någon som också haft jobbig migrän innan graviditet och även under graviditet (även om de flesta säger att den brukar försvinna då...) och hur blev det vid amningen?
En annan grej jag grubblar på är vilket p-piller man nu ska välja...hormonspiral känns bra men blir rädd för att proppa kroppen med ännu mer hormoner om det ger mig ännu mer migrän..... :-/
Tacksam för svar!
Ha en bra dag