Hitta lusten igen som singel
Hej!
Jag har förr haft bra sexdrift, självklart upp och ner i perioder, men ändå ganska bra och ganska hög. Plötsligt hände något vintern 2010 och jag märkte att lusten liksom bara försvann. Trodde det berodde på att jag var arbetslös och på en praktikplats som jag inte trivdes på, men sånt har aldrig påverkat mycket förr.
De senaste två åren har lusten varit superlåg och jag fattar inte varför. Jag går på minipiller och sånt har aldrig påverkat tidigare. Jag är långtidsarbetslös på papperet men har jobbat mycket projekt och timmar. Jag har haft två pojkvänner under denna tid, varav den första låste det sig helt för mig sexuellt då han var oskuld och verkligen ville ha sex. Fick grym prestationsångest tyvärr och kände mig stressad. Vi hade sex, men inte många ggr. Det löjliga var att när vi inte var ihop klarade jag av att ha det med några ons.
Emellan oskulden och senaste killen jag dejtat träffade jag en kille som jag umgicks intensivt med i ett antal månader. Vi hade sex en del och något med honom fick igång mig, lusten triggades igång med honom, men tyvärr varade det inte länge då vi blev mer vanliga vänner.
Senaste killen jag dejtat hade jag bara sex med två ggr pga hans sexdrift hamnade på nästan noll när vi dejtade. Han jobbade väldigt mycket och hade varit utan sex länge, men fattade inte själv varför hans drift var så extremt låg plötsligt. Jag tänkte att det var skönt slippa pressen på sex, men att vi båda kunde i lugn och ro finna lusten igen ihop. Det gick inte alls och jag kände mig som rollerna var ombytta från tidigare förhållandet, nu med mig som den som ville mer.
Det är väldigt mentalt frustrerande ibland att inte fatta vad som hänt. Jag vill ju inte ens leka med mig själv majoriteten av denna tid, men ibland har jag haft ett uppsving med det. Nu vill jag försöka hitta tillbaka till min lust men hur gör man det som singel?? Alla råd på FL rör ju nästan bara par. Om man inte har någon där, skall man bara gilla läget eller och hoppas det funkar automatiskt med nästa partner? Känns ju lite sådär. :/ Jag har inga problem med kk relationer etc, men en liten del av mig vill inte leka runt heller. Känns lite been there - done that.