• Anonym (123)

Kan man ta med sig moraliskt stöd/nya partnern vid samarbetssamtalet?

Har blivit kallad till samarbetssamtal med barnens andra förälder.

Vi kan inte alls prata och ska nu gå till familjerätten om två veckor och jag undrar om det är tillåtet att ta med sig sin nya partner på det samtalet? En som är insatt i mitt liv och som jag ser som en trygghet.

• Svar på tråden Kan man ta med sig moraliskt stöd/nya partnern vid samarbetssamtalet?
  • Anonym (Soc)

Skärp dig. Skulle du själv vilja sitta där ensam med ditt ex och dennes nya tjej? Detta är en sak mellan er som föräldrar och handläggaren finns där som neutral part.

• Anonym

Om du vill framstå som osjälvständig så verkar det som en vettig lösning.

• Anonym

Ditt ex väljer att ta med sig sin terapeut och sin mamma. Det blir skitkul!

• Anonym (123)

Är ni säker på att det skulle se illa ut och hade ni haft förståelse om den andra föräldern inte vill vara med på samarbetssamtalet i ett sådant läge?

• Anonym (Soc)
    Anonym (123) skrev 2013-01-20 21:22:44 följande:
    Är ni säker på att det skulle se illa ut och hade ni haft förståelse om den andra föräldern inte vill vara med på samarbetssamtalet i ett sådant läge?

Vaddå inte vill vara med? Utan båda föräldrarna närvarande blir det ju inget samarbetssamtal. Jag skulle inte ha förståelse utan tolka det som om den föräldern inte var intresserad av nåt samarbete och hade huvvet i sin egen navel istället för att försöka lösa situationen på ett vuxet sätt.
  • Anonym (123)
    Anonym (Soc) skrev 2013-01-20 21:26:08 följande:

Vaddå inte vill vara med? Utan båda föräldrarna närvarande blir det ju inget samarbetssamtal. Jag skulle inte ha förståelse utan tolka det som om den föräldern inte var intresserad av nåt samarbete och hade huvvet i sin egen navel istället för att försöka lösa situationen på ett vuxet sätt.

Jag pratar om den förälder som kommer dit ensam och ser att den andra föräldern hade med sig sin nya partner, är det konstigt eller fel om den föräldern då skulle välja att gå iväg i ett sådant läge?
  • Anonym (123)

Så den förälder som tar med sig en ny partner eller vän kan rätten se som oseriös, provocerande och barnslig? En sådan sak borde väl noteras?

• Anonym (Soc)
    Anonym (123) skrev 2013-01-20 21:28:20 följande:
    Jag pratar om den förälder som kommer dit ensam och ser att den andra föräldern hade med sig sin nya partner, är det konstigt eller fel om den föräldern då skulle välja att gå iväg i ett sådant läge?

Att bara gå iväg låter dumt, att dätemot informera om att man inte accepterar exets nya i rummet är ok.
  • Anonym
    Anonym (123) skrev 2013-01-20 21:22:44 följande:

Ja, jag kan förstå om den andra skulle vara intresserad av att försöka samsas med exets nya partner också.
Svar på tråden Kan man ta med sig moraliskt stöd/nya partnern vid samarbetssamtalet?