• Anonym

Vill gå ner i vikt SNABBT. Hur ?

Hej! Jag vill vara jättesnygg om 2½ vecka och gå ned i vikt snabbt. vad ska man äta och vad ska man undvika? 

Jag tänkte bara äta proteiner... Det dör man inte av att äta under en sådan kort tid.....  Finns det i något annat än kött? Känns trist att bara äta kött i 2½ vecka

Tacksam för svar  

• Svar på tråden Vill gå ner i vikt SNABBT. Hur ?
  • Anonym

Drick vatten, ät advokado, keso och räkor. Och gymma varje dag så ska du nog se att du går ner några kilo.

• Petite Chérie

Om det är 2 och en halv vecka så kan du ju köra någon snabbdiet. Jag gjorde det i 11 dagar och gick ner 5 kg. Men sedan var jag på väg att svimma så jag slutade. Kommer inte ihåg vad dieten hette men jag tror man skulle hålla på 14-17 dagar eller nåt. Du kan säkert hitta något om du googlar snabba dieter. Men då är det ju vatten som försvinner mest. Och gå ut på promenader varje dag också.

Evolution isn't an opinion, it's fact.
  • Anonym

Jag har läst att keso ska vara bra också men innehåller inte det mkt salt? 
    Advokado innehåller  väl nyttigt fett som man går upp av? 

• Petite Chérie
    Anonym skrev 2013-01-20 20:21:21 följande:
    Jag har läst att keso ska vara bra också men innehåller inte det mkt salt? 
    Advokado innehåller  väl nyttigt fett som man går upp av? 
    Nyttigt fett men 316 kalorier i en normalstor avokado, så det kanske du ska undvika.
  • Anonym

Ska man inte dricka mkt vatten om man vill gå ner snabbt eller hålla upp med vatten bara de sista dagarna? 

Jag vet tt man kan googla men ändå intressant att få höra hur andra här gör/har för idéer?  

• Langka

Protein finns i allt kött (nöt, fläsk, kyckling, fisk..)

Kvarg och keso, bönor, proteinpulver om man har bråttom.

Men ät inte bara protein. Kolhydrater kan du skippa om du ändå orkar med livet, se dock till att få i dig en mängd bra fetter (0,5-1g/kg kroppsvikt)

Smart sätt att lägga upp det brukar vara 2g protein/kg och 0,5-1g fett/kg. Fyll sedan upp med kolhydrater till önskad kalorimängd.

• Anonym

AngieT: Ja exakt. Det är mkt fett. Samma sak med lax som jag älskar. 

Jag tror på räkor, kyckling, vit fisk och rött kött . Inget salt eller peppar på, bara steka. Och måttligt med vatten. Lite sallad till det men inte mkt.. 

Kan du inte försöka minnas din diet?  

• Petite Chérie
    Anonym skrev 2013-01-20 20:23:26 följande:
    Ska man inte dricka mkt vatten om man vill gå ner snabbt eller hålla upp med vatten bara de sista dagarna? 

Jag vet tt man kan googla men ändå intressant att få höra hur andra här gör/har för idéer?  
    Alltså, man ska väl dricka vatten för mättnadskänslan tror jag. En halvliter vatten till middagen så äter du mindre mat. Jag drack nog mycket vatten under min diet, det var ju trots allt sommar, men maten jag åt sög väl ut vattnet på något sätt.

Jag hade ett exakt matschema under min diet. Det var typ en kopp kaffe utan mjölk men en sockerbit för att sätta igång förbränningen, sedan ingenting till lunch och sedan ett salladshuvud och 200 gram kycklingfilé till middag. En annan dag kunde det vara ett ägg till frukost, några hundra gram kokt spenat till lunch och salladshuvud och en 200 grams köttbit till middag.
  • Petite Chérie
    Anonym skrev 2013-01-20 20:27:47 följande:
    AngieT: Ja exakt. Det är mkt fett. Samma sak med lax som jag älskar. 

Jag tror på räkor, kyckling, vit fisk och rött kött . Inget salt eller peppar på, bara steka. Och måttligt med vatten. Lite sallad till det men inte mkt.. 

Kan du inte försöka minnas din diet?  
    Jag har försökt i mitt tidigare inlägg. Dock så var det ju exakt liksom, vad jag skulle äta från dag till dag.. Hmm, hon jag gjorde dieten med kanske kan komma ihåg vad den hette men det är flera år sedan nu=/
  • Anonym

Jo kesella och kvarg har jag också hört ska vara på. Proteinpulver borde jag börja med..  Jag tycker det smakar såååå sött.. Har blivit skeptisk mot proteinpulver på grund av det :-PP Men det funkar alltså? 

Svar på tråden Vill gå ner i vikt SNABBT. Hur ?