Vad kan man göra??
Hej alla tappra kämpare! Jag och min sambo har försökt i två år att bli gravida. Under den här tiden har vi haft 3 missfall. För drygt ett år sen gjordes en missfallsutredning på oss, vilken inte visade några som helst fel. Första graviditeten tog sig på andra försöket och missfallet kom i vecka 6. Sen blev jag gravid direkt igen och fick behålla till v. 10. Då blev jag skrapad och det tog sedan åtta månader att bli gravid igen. När jag väl blev gravid igen fick jag gå till v. 11 och sen en ny skrapning. Det är nu 7 månader sen och graviditeten lyser med sin frånvaro. Detta är naturligtvis jobbigt för oss och det tär på förhållandet. Nu undrar jag vad det finns att göra. Finns det undersökningar man kan söka? Mediciner får jag inte då läkarna säger att jag " blir gravid". Det känns ju som man nästan hellre skulle vilja att det inte tog sig av sig själv då vi skulle få hjälp. Det känns som tiden bara går och vi står helt ensamma. Finns det någon annan avdelning än kvinnokliniken som man ska söka sig till? Vi är ju ofrivilligt barnlösa även om det fäster ett ägg någon gång. Känner mig så nere nu och jag är så trött på att vänta och att ingen vill hjälpa mig. Jag kan ju heller inget om det här. Så nu vänder jag mig till er för att se om någon av er har tips på vart jag kan vända mig eller hur jag kan få information som gör min situation lättare. Snälla hjälp!!!