frökensvår84 skrev 2013-01-20 10:27:10 följande:
Jag fick veta i november att jag hade en underfunktion på min sköldkörtel, hypotyreos. Jag hade tänkt att gå o testa länge, 3 generationer innan mig har haft samma sjukdom och det kan ju vara ärftligt. Jag hade inte så mkt symptom, visst kände jag mig lite trött, orkeslös och frusen ibland, men det är inget jag skulle sökt för annars liksom.
Men jag ringde bara och bokade en tid. Fick prata med en jättebra läkare som tyckte det var förnuftigt av mig att jag ville kolla upp mina värden. Och det var ju tur att jag gjorde det! Veckan efter jag började med min medicin fick jag reda på att jag är gravid :)
Ring till din vårdcentral, stå på dig och säg att du vill ta ett prov! Har hört från många andra att de inte haft lika tur som jag, inte blivit tagna på allvar.
ok, jag jag skall nog göra det. Annars så borde man ju kunna gå till privat läkare?
Känner mig lite stressad bara, jag har tydligen ganska lätta att bli gravid men svårare att behålla det och jag har BIM på onsdag, tänk om jag är gravid redan?!
Hur lång tid tog det att får provsvaret för dig??