mamman till mina barn nekar och sätter upp regler för umgänge
Hej! När jag håller med mamman till våra barn i allt hon säger så är hon väldigt tillmötesgående när det gäller barnens umgänge med mig och att jag kan hämta dem från dagis mitt i veckan ( har dem varannan helg nu på grund av att jag bor hos mina föräldrar) Hon var till exempel väldigt tillmötesgående igår men jag vet att hon blir sådan när det är något hon vill ha ut av mig. Jag sa till henne att jag inte har råd att ha kvar bilen för att det är för dyrt för mig så jag ska börja ta bussen. Då ignorerade hon mig med en gång och vägrar spika en dag som jag kan hämta barnen från dagis nu i veckan. Antar att hon ville att jag skulle köra när hon ska flytta till ny lägenhet nu snart.
Det känns som att hon använder barnen som ett vapen mot mig och det är inte rättvist mot dem heller för de har sagt att de saknar mig och vår äldre flicka som är 4 år har sagt att hon vill vara mer hos mig.
Jag har skrivit papper på en lägenhet som är inflyttning på 1 Mars och det är en 3:a bara ett stenkast från barnens dagis.
Mamman vill sätta upp regler där också. hon tycker att barnen ska bli mer hemmastadda i hennes nya lägenhet först innan de börjar vara hos mig i min. Hon sa att vi kunde börja med att jag kunde ha dem torsdag till måndag varannan vecka sen. Igår sa hon att jag kunde ha onsdag- måndag och lägg märke till att det bara är en dag ifrån full vecka.
Argumentet för att jag inte ska hämta från dagis oftare är för att hon anser att det blir stressigare för barnen om jag hämtar. Känns som att hon vill att barnen ska börja ty sig mer till henne.
Jag tänker gå till familjerätten och prata med dem men mamman till barnen vägrar att gå dit för hon vill att det ska vara mellan oss men tror att det är för att hon ska kunna köra över mig. Kan de tvinga henne att gå dit även att hon säger nej? Vi har gemensam vårdnad om barnen.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-19 10:33
Kan jag få ett beslut utskrivet vilka dagar jag hämtar på dagis fram tills jag har lägenheten?