• annikaf

Vad är humanast?

Jag å treåriga dottern hittade nyss en stor husspindel i sovrummet! Oftast försöker jag släppa ut dem levande, men nu e det ju snö å kallt ute. Borde jag slå ihjäl den istället? Vad hade ni gjort?

• Svar på tråden Vad är humanast?
  • molly80

Ta ett papper å kläm ihjäl den. Sedan kan du låtsas bära ut den om dottern ser

• La Lola

Men oj, ännu en medlem med detta intresse för spindlar.
    Ovanligt att det dyker upp så många på så kort tid. Nästan så att man tror att det är samma person som skapar en massa olika nick.

Jag hade slagit ihjäl den utan att tveka.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • mrsStatham

Jag skulle ha ryckt på axlarna och lämnat rummet.
    Förstår faktiskt inte varför man ska avlägsna sådana djur när man hittar dem. Jag menar, det kommer ändå bara dyka upp en annan så småningom.

Bara två saker är oändliga
  • Yas

Syrran och jag tycker att du kan ta den till tunnelbane hallen och släppa ut den. Varmt, finns troligen mat och dottern lär sig att inte döda insekter, bär den i en liten burk.

• annikaf
    Yas skrev 2013-01-19 11:28:15 följande:
    Syrran och jag tycker att du kan ta den till tunnelbane hallen och släppa ut den. Varmt, finns troligen mat och dottern lär sig att inte döda insekter, bär den i en liten burk.

Det var riktigt smart! Tyvärr bor jag inte i stockholm, så här finns ingen tunnelbana, men jag kanske kan släppa den i källaren? Bor iofs i hyreshus så de blir ju lite synd om eventuella fobiker, hehe
  • städtanten

Slå ihjäl e nog humanast så här års

• molly80
    annikaf skrev 2013-01-19 12:54:23 följande:
    Det var riktigt smart! Tyvärr bor jag inte i stockholm, så här finns ingen tunnelbana, men jag kanske kan släppa den i källaren? Bor iofs i hyreshus så de blir ju lite synd om eventuella fobiker, hehe

Det fobikerna inte vet om har de inte ont av
  • molly80
    städtanten skrev 2013-01-19 13:03:18 följande:
    Slå ihjäl e nog humanast så här års

Ja e de så här kallt så...
  • städtanten
    molly80 skrev 2013-01-19 15:13:50 följande:
    Det fobikerna inte vet om har de inte ont av

Fy va taskigt mot de som har fobi!
  • Snuttizen

Jag tycker att du ska plocka av benen på den och sen elda den. Försiktigt och sakta så man ser när den vrider sig i plågor.

• molly80
    Snuttizen skrev 2013-01-19 16:34:15 följande:
    Jag tycker att du ska plocka av benen på den och sen elda den. Försiktigt och sakta så man ser när den vrider sig i plågor.

Nej fy, det kan du inte mena! Visserligen dödar jag dem oxå, men man kan göra det snällt!
  • städtanten

Hoppas du skämtar?
  • molly80
    städtanten skrev 2013-01-19 18:51:39 följande:
    Hoppas du skämtar?

• molly80
Svar på tråden Vad är humanast?