Helammar. Borde jag introducera ett mål mjölkersättning?
Hej! Jag helammar min andra dotter som är 2.5 månader. Dock upplever jag att jag inte har tillräckligt med mjölk om kvällarna och brösten känns verkligen tomma. Detta gör att hon vill försöka amma flera, flera gånger under kvällen innan hon till slut tar natt. Senaste veckan upplever jag henne nästan "arg" vid amningen under kvällarna och hon krånglar runt en del, skriker ibland utan att vilja ta bröstet och jag försöker med "än det ena, än det andra". Även vid mitt första barn upplevde jag att jag inte hade världens största tillgång av mjölk men henne helammade jag åtminstone i drygt 4 månader då jag introducerade smakportioner och la av helt vid 8 månader då det sinade helt och hon inte ville ha/fick i sig mer.
På bvh ser jag ju att hon följer sin kurva och går upp som hon ska men det känns så himla onödigt att vi ska behöva trilskas så på kvällarna. Att hon ska behöva vara så missnöjd istället för att ge henne ett mål med mjölkersättning. Samtidigt vill jag ju inte hämma den amning som finns + att jag vill ge henne de fördelar som helamning verkar tillföra. Så, vad har ni för tankar kring detta? Tar tacksamt emot både positiva och negativa!