• ylvham

Kan 8 åring gå på två skolor?

Mitt dotters pappa bor 18 mil från oss och hon vill träffa honom mer än varannan helg och lov. Vi har en frostig och konfliktfylld realtion men han har alltid sin dotter och vill helst ha henne heltid där. Nu säger han att barn kan gå på två skolor samtidigt att det finns de som gör det....stämmer det? För mig låter det heltokigt och det måste vara vä'ldigt förvirrande för henne om hon skulle göra det. Jag har fast jobb och lägenhet i min stad men skulle hellre bo närmare naturen. Han bor på en liten ort men där finns inga jobb för mig. Jag vill ju min dotters bästa men också tänka på mig och vad jag behöver och mår bra av. Jag känner mig kluven och kan inte tänka mig att bli helgförälder till min dotter.

• Svar på tråden Kan 8 åring gå på två skolor?
  • Busbellan

Två förskolor fonns det barn som går i men två skolor är jag väldigt tveksam till att någon får gå i. Vem ska ha koll så barnet når målen i alla ämnen tex? lär ju finnas risk att barnet missar en hel del och får arbeta dubbelt så mycket med annat

Mamma till Nora, August och Ella
  • strojes

Att gå i två skolor fungerar inte. Det skulle ju bli väldigt svårt om inte omöjligt att verkligen tillgodose sig undervisningen på ett bra sätt. Alla skolor gör ju inte exakt samma sak samtidigt.
    Ni får helt enkelt välja vem som är boendeförälder och vem som är umgängesförälder.

• Skrit

Två förskolor kan dom gå. Får ej gå två skolor.

• Stjärnfall76

Två skolor skulle aldrig fungera eftersom skolorna jobbar mot samma mål men inte i samma takt eller i samma ordning. Det skulle vara helt omöjligt för din dotter att klara skolan då.

det finns de barn som går i två förskolor, men de flesta mår inte bra av det.    

Svar på tråden Kan 8 åring gå på två skolor?