• Anonym (Hur?)

Hur kan man bevisa att man har barnet varannan v?

Mamman ljuger för FK så pappan får betala underhåll trots att pappan har varannan v. Mamman har inte ens barnet under sin v hon orkar inte med funktionshindret så barnet är hos sin mormor som också ljuger.

Mamman har dessutom vårdnadsbidrag för barnet.

• Svar på tråden Hur kan man bevisa att man har barnet varannan v?
  • Anonym

Men vänta.. såvitt jag vet ska pappan betala underhåll för barnet om han INTE har det och i detta fall verkar ju inte pappan ha barnet alls?? 

• Hannajo
    Anonym skrev 2013-01-18 21:08:11 följande:
    Men vänta.. såvitt jag vet ska pappan betala underhåll för barnet om han INTE har det och i detta fall verkar ju inte pappan ha barnet alls?? 
    Han har det ju varannan vecka?
    Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • tro  hopp  kärlek
    Anonym skrev 2013-01-18 21:08:11 följande:
    Men du tänk ett varv till och läs om ts text.......

Till ts, enklast är att:
    Prata med fk, om inte det går....... filma barnet framför nyhetsmorgon eller ta kort med en dagstidning.., ta med barnet till fk.....be fsk tala om var barnet är, Ta med ngn som går i god för er. Möjligheterna är oändliga, men det brukar att gå att prata med fk.

• Nape

Be fk ringa förskolan, de vet nog vem som hämtar/ lämnar.

• Anonym (idioten nr 1 =))

Shit ser nu hur fel ajg läste, ledsen TS!

Men håller me de övriga nu då jag läst om och läst rätt  

• Anonym (Hur?)

Barnet går i skolan går själv till och från. Fk har det pratats med men mamman ljuger och säger att hon har barnet mest. Det var så förut, men nu sedan ett par år så har detta ändrats. Fk tror på mamman.

Jag föreslog också att fota barnet med tex datumkamera eller liknande. Inget umgängesavtal skriftligt.

• Anonym
    Anonym (Hur?) skrev 2013-01-19 09:56:49 följande:
    Barnet går i skolan går själv till och från. Fk har det pratats med men mamman ljuger och säger att hon har barnet mest. Det var så förut, men nu sedan ett par år så har detta ändrats. Fk tror på mamman.

Jag föreslog också att fota barnet med tex datumkamera eller liknande. Inget umgängesavtal skriftligt.
    Varför har pappan inte barnet på heltid då?
  • Anonym (Hur?)
    Anonym skrev 2013-01-19 10:02:21 följande:
    Varför har pappan inte barnet på heltid då?
    För att mamman vägrar, då blir hon av med underhållet direkt. Och vårdnadsbidraget.
  • Anonym (Men?)
    Anonym (Hur?) skrev 2013-01-19 12:20:00 följande:
    För att mamman vägrar, då blir hon av med underhållet direkt. Och vårdnadsbidraget.

Men hon har ju inte ens rätt till underhållet från början! Ni borde bara kunna prata med fk, och det borde ni ha gjort för länge sedan, om nu barnet bor VV? Han kan ju bara lyfta luren till fk, och sluta betala. Enkelt? Om hon blir sur? Skitsamma, rätt ska vara rätt.
Svar på tråden Hur kan man bevisa att man har barnet varannan v?