delad vårdad, jag boende föräldrarn, han umgänges förälder... hjälp
Är i tvist mot mina barns pappa som enbart gör allt för att bråka. Vi ligger i vårdnads tvist. Vi skulle vart i rätten förra veckan. Men han kom aldrig. Vi hade vxlvis boende förut. Men då han bara ska ha varannan helg sen rättegången så blir han ju umgänges förälder. Jag fick byta skift på jobbet så de skulle fungera så bra som möjligt för barnen. Jag jobbar varannan helg och tycker att de e för barnens bästa att han har den helgen. Vilket skulle innebära att han ska ha umgänge denna helg. Nu vägrar han ha dom ddenna helg och ska ha samma helger som tidigare. Vilket jag inte vill. För vill ju kunna vara ledig den helgen jag har dom så man kan hitta på saker. Sen bråkar han för att jag anser att umgänges föräldrarn ska stå för resorna. Men han menar att jag ska köra ena resan. Han har flyttat 20 mil bort fast jag sa nej för jag anser att de e inte rätt för barnen. Men iaf nu när han vägrar att hämta dom denna helg så borde jag väll ha rätt att neka han nästa helg?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-17 21:44
Kan tillägga att vi ska gå på samarbetets samtal men detta har ej gått igenom. Och jag kan inte byta helgerna för jobbar måndag-söndag och är ledig den andra veckan.