• ÖNadja

Ni som har hamster, brukar ni ha dom lösa?

Jag och barnen har skaffat en guldhamster och vi brukar ha han lös 3-5 ggr/vecka då han får härja fritt i vardagsrummet medans vi är på plats.
    Är det fler som brukar ha dom lösa? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som har hamster, brukar ni ha dom lösa?
  • Edda2

Hade hamster när jag var liten. Den fick springa fritt ofta. Iaf den första vi hade den var som en hund, sprang efter oss och skulle vara nära.
    Den andre fick man passa på så den inte sprang in någonstans.

• LaceyLoo

Ja har hamster och hon är ute minst 30 min varje dag :) antingen springer runt på golvet eller på sängen, självklar övervakad :)

• Themis

Ja, det är klart att de måste få lufta sig lite, om de aldrig får komma ur buren och se nåt nytt blir de lite mentalstörda tror jag. Lägg ut lite hushållsrullar med godis i och annat som de kan få roa sig med.

Min kompis hade flera och drev hamsterfarm, hon hade ofta två stycken på en gång i sin stora stickade tröja när vi satt på hennes rum och tonårspratade i timmar, eller fick de kila runt i rummet.

Se bara upp så ingen ovan person klampar in, hamstrar går lätt sönder.

USA: Är det egentligen ett land eller ett konstfacksprojekt? kommentar av Themis väns vän
  • Två döttrar och en son

Ja jag brukar släppa ut henne.
    Tyvärr gömmer hon sig och har iband varit borta i flera dygn.
    Vi hörde henne bakom en vägg!
    Sen har hon också gnagt lite på kablar och det är ju inte så roligt...
    Annars får hon springa en stund i hamsterbollen. 

Tycker synd om dem som aldrig får komma utanför buren.

• fortsätt paddla

Dottern rastar sin dvärghamster på sitt rum. Där springer den lös varje dag. Hon matar den med frön samtidigt och försöker dressera den. Hamstern är lagom road och gömmer sina frön i olika hörn. Bajsar gör den också. Det blir väldigt mycket damsugning:/
    Eftersom vi har katter får den hållas på hennes rum även om den är väldigt tam ( allt matande;)) Rätt söt liten sak.

• silhuett

Ja, men bara i hallen hittills. Måste sladd-säkra vardagsrummet, för jag tror det skulle vara mycket mer spännande att undersöka

• så mycket bättre

Självklart, varje dag! Men det var i mitt rum, hade vi haft dem (har haft många fast en i taget då) i vardagsrummet så hade de lätt kunnat försvinna efs vi hade öppen planlösning på den våningen plus trappa uppåt och nedåt!

• Dr Mupp

Självklart. Vi rastar våra inne på toaletten. Säkert och lagom stort. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Analoga

Ni som har hamstrar lösa; kissar de inte då?  Är de så "duktiga" att de bara kissar i sin toalåda i buren?

• Skogshallon

Vår hamster kissar bara i sin låda, har hittills inte varit med om nån "olycka" utanför den än.

• Analoga

Vi har köpt en lekhage som vi kommer rasta vår guldhamster i varje dag. Känns tryggast så den inte försvinner någonstans :)

Svar på tråden Ni som har hamster, brukar ni ha dom lösa?