• pomola

Isbjörn of Sweden - hur är de i storlekar?

Hur är Isbjörn of Sweden i storlekar?

Jag tänkte handla en vinteroverall (som ska passa kommande vintersäsong). 

Vår dotter är 110-112 cm lång idag. Hon har 116 i PO.P-vinteroverallen i år. Läste att Isbjörn är stora i storlekar, men tänkte fråga expertisen på FL istället =)

dotter född -08
  • Svar på tråden Isbjörn of Sweden - hur är de i storlekar?
  • Kookaburra

Stora tycker jag. Dottern är knappa 109 cm och har strl 110 - sitter perfekt och finns växtmån kvar för säkert 4-5 cm till.

Har köpt 116 tills nästa vinter då dottern beräknas vara ca 115 cm vid årsskiftet. Blir kanske lite tightare än i år, men 122 tror jag blir alldeles för stort!

De är verkligen superbra! Blir tredje säsongen med Isbjörn nästa vinter  

• pomola
    Kookaburra skrev 2013-01-15 20:56:41 följande:
    Stora tycker jag. Dottern är knappa 109 cm och har strl 110 - sitter perfekt och finns växtmån kvar för säkert 4-5 cm till.

Har köpt 116 tills nästa vinter då dottern beräknas vara ca 115 cm vid årsskiftet. Blir kanske lite tightare än i år, men 122 tror jag blir alldeles för stort!

De är verkligen superbra! Blir tredje säsongen med Isbjörn nästa vinter  

Tack så jättemycket för ett trevligt och hjälpsamt svar.
    dotter född -08
  • TvåTrollungar

Vi köpte 116 på rean till nästa vinter. Nu är hon 106 och har 110 på pop ytterkläder. Provade den på henne när vi fick hem den men den var rätt stor nu så den passar nog bra nästa vinter. Hon beräknas då vara kring 110-115cm. Så på deras overaller tycker jag man tar storlek precis efter barnets längd. Sonen kommer få ärva syrrans i 98 nästa vinter och han är idag 86 lång och beräknas vara 92-94lång nästa vinter

• Busbellan

Ja, jag tycker de är stora. Hade köpt en 116 som dottern skulle ha i år. Hon var nog ca 112 cm i höstas någon gång när vi provade den och den var alldeles för stor för att använda i vinter, en 110 hade lätt räckt till henne.
    Jag tror man kan tänka så att tex 110 kan man ha ända tills barnet är ca 116 cm, sen då 116 ända tills barnet är ca 122 cm osv 

Mamma till Nora, August och Ella
  • Kraftverk

Min son är 92 cm och har 92 i sin overall, den sitter jättebra på honom och kommer fungera fint hela vintern. Köpte 104 till nästa år, men är väl rätt osäker på om det verkligen kommer funka. Vet inte hur jag tänkte där. :) Stora killen hade 128 tills han var cirka 130 cm utan problem.

Jag gissar att 116 är den som kommer passa din dotter bäst nästa år, även om det alltid bär emot att köpa samma storlek som den man redan har... ;)

Om du tittar på www.isbjornofsweden.com i kategorin produkter/shop och väljer vinteroverallen så får du fram en storleksguide med mått. Jämför med den du har, så får du en bättre bild tror jag.    

• pomola

Tusen tack för alla svar.

Jag har beställt en i 116 nu och butiken är snabba att skicka. Jag kan hämta ut den redan imorgon och prova och jämföra.

Har hört så mycket gott om Isbjörn, med halva priset på overallen är det inte så dyrt heller.  Jag brukar passa på att handla hela vinterkollektionen (allt från underställ till skor och overall) när det är rea. 

dotter född -08
  • monkan10

Min son är 100 cm, och hans gamla overall blev för liten.. Köpte då en Isbjörn på rea (1000kr) men köpte faktiskt 110 så han kan ha den nästa vinter. men han använder den även nu, visst den är stor men det funkar! Tyckte strl 104 var bra men inte jättestor, skulle varit på gränsen till nästa år.. Lycka till

• lineva

Mitt barnbarn är nu ca 110 cm lång. Hon är en flicka med långa ben och använder en 104 isbjörn overall. Det börjar nu bli på gränsen attt vi måste släppa ut intaget i benfodret. Annars är den perfect storlek till henne.

• Joo3221414

Ser att det är en gammal tråd men jag är säker på att fler kommer googla upp den här tråden genom åren så jag svarar iallafall. :)

Sonen är idag 104cm lång och väger 18kg. Förra säsongen hade han en isbjörn i storlek 92 (han hade då storlek 98 på vanliga kläder) och iår sprätta vi upp väx sömmarna så den passade perfekt även denna säsong. Vi köpte nu på rean en i storlek 104 och den är rätt stor på han så nästa säsong blir den nog perfekt. Han kan ha den i 104 nu men eftersom den är lite stor så kommer det in snö vid fötterna på något sätt.

Så jag rekommenderar att köpa en storlek mindre än vad barnet har i vanliga kläder :) Bästa vore såklart att prova i affär innan köp.

• Joo3221414
    LatteMamma83 skrev 2017-06-29 12:06:48 följande:

Isbjörn of Swedens Pinguin Jumpsuit är stor i storleken. Den är mångsidig på många sätt och vis och har muddar som man kan sprätta för längre ärmar och benslut.

Jag körde den men den var dyr!! Den är absolut bäst av de vi testat och sen insåg jag att den ingår i en ny smart prenumerationstjänst vi hittade.

Nu kör vi  alla barnens ytterkläder från cirqs.se, de har paketerat de ytterkläder man behöver från första dagen på förskolan upp till 10 år. Jättenöjd med alla kläder som kommer från Isbjörn of Sweden.Tjänsten går ut på att man får ett helårspaket med ytterkläder (4 eller 7 plagg), man betalar en månadsavgift och får byta ut storlekarna hur ofta man behöver.

Vi har 7plagg paketet då ingår overall, skaljacka och skalbyxa (istället för galonisar), fleecetröja, fleeceunderställ, softshell (sommarjacka).Vi gjorde en kostnadsanalys innan vi gick med och kom fram till att vi spar mycket pengar genom att använda Cirqs. Ska man köpa alla kläder som ingår i butik kostar det nästan 9000kr. Man får dem hos Cirqs för 399kr/mån. Man ska inte glömma att då ingår fria byten av storlekarna så man spar minst 4200kr per år.De levererar hem till dörren och kom och hämtade upp de urvuxna kläderna när jag gjorde storleksbytet. Superbekvämt!

Så man ska alltså betala mer än halva priset för begagnade kläder som man inte ens får behålla? Sen kan någon ha haft vägglöss, pälsängrar och allt möjligt äckligt som knappast går bort i en miljövänlig tvätt.

Nej tack.
Svar på tråden Isbjörn of Sweden - hur är de i storlekar?