LatteMamma83 skrev 2017-06-29 12:06:48 följande:
Isbjörn of Swedens Pinguin Jumpsuit är stor i storleken. Den är mångsidig på många sätt och vis och har muddar som man kan sprätta för längre ärmar och benslut.
Jag körde den men den var dyr!! Den är absolut bäst av de vi testat och sen insåg jag att den ingår i en ny smart prenumerationstjänst vi hittade.
Nu kör vi alla barnens ytterkläder från cirqs.se, de har paketerat de ytterkläder man behöver från första dagen på förskolan upp till 10 år. Jättenöjd med alla kläder som kommer från Isbjörn of Sweden.Tjänsten går ut på att man får ett helårspaket med ytterkläder (4 eller 7 plagg), man betalar en månadsavgift och får byta ut storlekarna hur ofta man behöver.
Vi har 7plagg paketet då ingår overall, skaljacka och skalbyxa (istället för galonisar), fleecetröja, fleeceunderställ, softshell (sommarjacka).Vi gjorde en kostnadsanalys innan vi gick med och kom fram till att vi spar mycket pengar genom att använda Cirqs. Ska man köpa alla kläder som ingår i butik kostar det nästan 9000kr. Man får dem hos Cirqs för 399kr/mån. Man ska inte glömma att då ingår fria byten av storlekarna så man spar minst 4200kr per år.De levererar hem till dörren och kom och hämtade upp de urvuxna kläderna när jag gjorde storleksbytet. Superbekvämt!
Så man ska alltså betala mer än halva priset för begagnade kläder som man inte ens får behålla? Sen kan någon ha haft vägglöss, pälsängrar och allt möjligt äckligt som knappast går bort i en miljövänlig tvätt.
Nej tack.