• Anonym

Inget händer... frustrerad.

Sedan juli månad har jag och maken kört utan skydd, men trots detta har inget hänt på bebisfronten. Mensen kommer varenda jäkla månad. En månad var vi ifrån varandra men förutom den gången så har vi kört på som tusan varje månad, räknat när ägglossning är och kört på regelbundet men fortfarande har det inte tagit sig.

Börjar bli fundersam över om något är fel, kan tidigare abort för min del ha sabbat för mig eller är det nåt fel på hans små simmare så att säga? Kan man testa spermierna utan att behöva dra igång en utredning så att säga bara sådär som man kan göra en allmän check up som kvinna att allt står rätt till så vitt man kan se utan omfattande utredning.

Jag vill ju så gärna att vi ska få ett barn ihop, jag har en dotter sedan tidigare som blir 9 år i år. Innan har jag inte haft någon längtan efter ytterligare barn direkt men nu vill jag gärna ha ett syskon till dottern men blir så frustrerad av att inget händer nån gång hur jäkla mkt sex vi än har vi har provat nästan varje dag under fertila perioden, nästan var och varannan dag under hela månaden... allt möjligt men inget händer.

Ska det vara såhär? känner mig bitter (även om jag vet att det finns andra som har försökt flera år men jag ser bara ur min egen synvinkel och pratar om mina egna känslor här).

• Svar på tråden Inget händer... frustrerad.
  • Anonym (A)

Om du inte är över 35 finns det ingen orsak att stressa upp sig. Snittiden att bli gravid är typ 7-8 månader och ypp till ett år ligger också inom det "normala". Det är fruktansvärt frustrerande (vi kämpade 3 år för vår son) när det inte tar sig när man vill, men tro mig, alla undersökningar och behandlingar är inget vidare nöje, så sexa ni på hemma ett tag till När ni försökt ett år bör ni söka hjälp. Lycka till!

• Anonym
    Anonym (A) skrev 2013-01-15 20:40:40 följande:
    Om du inte är över 35 finns det ingen orsak att stressa upp sig. Snittiden att bli gravid är typ 7-8 månader och ypp till ett år ligger också inom det "normala". Det är fruktansvärt frustrerande (vi kämpade 3 år för vår son) när det inte tar sig när man vill, men tro mig, alla undersökningar och behandlingar är inget vidare nöje, så sexa ni på hemma ett tag till När ni försökt ett år bör ni söka hjälp. Lycka till!
    Jag är 34 år och blir 35 om 3 månader. Maken är 37 år.
  • Anonym

Du behöver inte ha väntat i ett år för att söka hjälp-sök nu. Det kanske är något enkelt som kan fixas annars får ni väl helt enkelt fundera om det inte är värt att försöka allt.

• Ruggugglan

Precis som andra säger så är det normalt att det tar 7 månader till ett år. Det kan ta tid utan att det är fel!

Mitt första barn kom på första försöket, det andra tog 9 månader och det tredje som jag väntar nu tog 19 månader.

• Anonym

Var ska man vända sig för att söka hjälp då? Har hört att det är 1 år man ska vänta så jag blir överraskad nu när jag hör att det går att söka redan nu...

• Ruggugglan
    Anonym skrev 2013-01-15 21:52:16 följande:
    Var ska man vända sig för att söka hjälp då? Har hört att det är 1 år man ska vänta så jag blir överraskad nu när jag hör att det går att söka redan nu...
    Tja, det är ju kvinnohälsovården du vänder dig till. Men jag tror inte att de kommer att hjälpa er förrän ni försökt i ett år. Du är ju 34 år, vilket inte är så gammalt och ni har bara försökt sedan i juli.
  • Anonym
    Ruggugglan skrev 2013-01-15 20:54:34 följande:
    Precis som andra säger så är det normalt att det tar 7 månader till ett år. Det kan ta tid utan att det är fel!

Mitt första barn kom på första försöket, det andra tog 9 månader och det tredje som jag väntar nu tog 19 månader.
    Hej! Jag är i samma situation som ts. Mina tidigare barn blev till i ett nafs men nu är jag "gammal", snart 39. Borde vi söka hjälp snabbare än efter 1 år. Tänkte vänta till efter sommaren. Har tempat och det verkar som jag har äl och mina cykler är regelbundna och vi har ju lyckats förr. Ge gärna mig också råd vad vi ska göra. Min man är 51 om det också räknas i sammanhanget.
Svar på tråden Inget händer... frustrerad.