• zariiz

Nutrilett?

Ammar nästan bara kvällar/nätter och ger ersättning dagtid till min 5månaders bebis. Frågan är: är nutrilett skadligt för barnet? Alltså finns det några skadliga ämnen i det? Amningen på nätterna är mest bara "tröst" för barnet och kommer inte amma länge till. Men skulle aldrig stoppa i mig något som är dåligt för mitt barn. Hittar inget bra svar när jag söker, någon här som är kunnig om detta? :)

• Svar på tråden Nutrilett?
  • Angels

Det som är skadligt i så fall är väl att du inte får i dig tillräckligt med näring.

Å i ärlighetens namn, varför vill du dricka något så vidrigt som Nutrilett som är fullt av socker och onyttiga ämnen för att ens gå att svälja ner? Perfekt för den som vill jojobanta men knappast för den som har målet att gå ner i vikt för så fort du slutar med skiten så går du garanterat upp i vikt igen.

Prova en kostomläggning istället. Det mår både du och ditt barn bra av.

• zariiz

Har inga planer på att helamma och amningen(eller mat överhuvudtaget) på natten är väl något många bebisar klarar sig utan helt och hållet? Hen har tagit flaskan dagtid i två månader ungefär då min mjölk inte gör hen mätt ändå. Planen är att vänja av amningen sakta för barnets skull. Jag vet sen tidigare att nutrilett funkar bra på mig då jag efter två tidigare graviditeter gått ner många kilon och stannat där sen. Dom gångerna har jag inte ammat och ätit det samtidigt. Det jag undrar är alltså om det ÄR skadligt för barnet eller ej? Alltså om det finns några skadliga ämnen. För min amning ersätter inga riktiga mål utan är mer som tröst/nattning.

• sophiie

Bättre sent än aldrig, vad jag har hört av min konsultent (vlcd slanka) så ska man inte banta eller gå ner i vikt pga Shakes då slaggprodukter kan komma ut via bröstmjölken.

Men att byta ut ett mål här och där är enligt MIG ok, hinner jag inte laga mat så
    Dricker jag hellre en shake än inget alls. Optimalt kanske inte..

Svar på tråden Nutrilett?