• Twin Dad

Periodisk fasta, åsikter?

Hej!
    Jag har i flera omgångar lagt om min kost. Jag har ofta trivts bäst med att äta sällan och stora portioner. Gärna tidigt på dagen för att sedan inte äta något efter 17 eller 18. I vissa perioder äter jag mer normalt dvs. frukost lunch middag och några mellanmål men jag har märkt att ju oftare jag äter desto oftare vill jag äta, detta blir en ond cirkel som slutar med att jag äter hela tiden.
    Jag har aldrig varit riktigt tjock men har varit lite mullig till och från sedan tonåren. För tillfället väger jag 74 till mina 1.80. Kan inte påstå att jag har så mycket muskler men jag har tillslut kommit igång med att köra lite styrkepass här hemma när barnen vilar o.d.
    Eftersom jag alltid lästa att om man tränar och bygger muskler ska man äta lite och ofta och extra protein efter träningen. Då detta inte passar mig slutar det med att träningen upphör och jag är fast i min onda cirkel igen. De senaste dagarna har jag läst på om periodisk fasta. Det ska tydligen vara väldigt bra dels för musklerna men även för den mentala hälsan.
    Är det någon som har testat detta?
    Är detta bara för "elittränade" eller kan vem som helst köra denna kosthållningen?
    Hur mår man mentalt under fastan?
    Får man svårt att koncentrera sig eller går det över efter ett tag?
    Upplever ni någon förändring i kroppen i jämförelse med "vanlig" kosthållning?

Här har jag hittat den mesta informationen. Men personen som har skrivit detta tränar ju på en betydligt högre nivå än vad jag gör just nu:
    www.styrkelabbet.se/periodisk-fasta/

• Svar på tråden Periodisk fasta, åsikter?
Svar på tråden Periodisk fasta, åsikter?