• elinile

3D-ultraljud, värt pengarna?

Ni som gjort 3D-ultraljud, var det värt pengarna? Sugen på det, men inte helt hundra...

Vad tyckte ni om det? Kändes det konstigt att se bebisen på det viset?

• Svar på tråden 3D-ultraljud, värt pengarna?
  • älskarlivet81

Här där jag bor får man två ultraljud och vid det andra kan man ibland få 3d-bilder. Vi fick det med dottern och det var riktigt häftigt att se! Vet dock inte om jag hade velat betala för det.

• diora

dumt att betala så mkt pengar!!! spara pengarna till barnet istället!

• kiddiee
    Suzén skrev 2013-01-08 20:45:57 följande:
    Men klart!!! Så snål kan du inte va!
    Snål? Det kan väl även handla om att man kanske inte har så mycket pengar. Konstigt sagt utav dig. 
  • Mollytjejen

Gjorde inte det med dottern. Hon är 8 nu och när jag väntade henne har det här med 3D ultraljud inte riktigt kommit igång. Är nu i sjätte veckan och om allting går bra så ska vi åka till mitt hemland (Ungern) i början av juni och där kan man få 3D ultraljud för 400 kr. Då spelar dom in allting på DVD också. Ska nog passa på och prova Vet ej riktigt vad det kostar i Sverige, men naturligtvis håller jag med om att man inte kan lägga hur mycket pengar som helst på det!

• bambii

Vi gjorde 3D/4d ultraljud med andra barnet.. Fick även med en liten dvd då också.. Jätteroligt och mysigt förstås men inte fullt lika häftig effekt och bild ändå som jag hade önskat.. Om jag ska vara ärlig. Rätt dyrt också, vi gjorde detta 2011 och vi betalade 1600 kr tror jag.

• deecember

Vi gjorde 4d i vecka 29.
    Väl värt pengarna, pappan kände att det var lättare att greppa att det faktiskt var en liten människa där inne.
    Svårt att göra med vanliga 2d, med 3/4d ser man ju ansiktsdrag och bebisen som en lite människa..
    I vårt landsting vägrar de berätta könet, så det fick vi se på 4d, även om pappan gärna väntat till förlossningen så gick det inte att missa på ultraljudet ;)
    Kul att visa mor/farföräldrar etc dvdn samt bilderna också, ska bli spännande att se hur likt det var om ett par veckor :)

• elinile

Lutar nog åt att jag inte gör det trots allt. Nu är jag mer inne på att göra ett vanligt 2d hos Selbing för att kolla könet. Vill inte se för mycket av bebisen heller.

• pilli

Vi gjorde ett 3D UL för några veckor sen. Måste säga att jag blev ganska besviken på bilderna då hon låg med ansiktet så nära moderkakan så det fanns inte så mkt fostervatten emellan för att få fram bra bilder.  Blir tydligen bättre bilder om det är mkt fostervatten framför så man vet ju aldrig.. :/

• Suzén

Om du inte har en hundring över så borde du nog inte skaffat barn.

Svar på tråden 3D-ultraljud, värt pengarna?