Popcorn
Kan man äta popcorn om man vill gå ner i vikt? Har hört nånstans att det går bra om man nu vill ha nåt gott nån gång ibland... Stämmer det?
Kan man äta popcorn om man vill gå ner i vikt? Har hört nånstans att det går bra om man nu vill ha nåt gott nån gång ibland... Stämmer det?
Det jag läste sist var att det stämde om man gjorde egenpoppade med bra olja och lite eller inget salt. Inga mängder heller... Micropop likställdes dock med chips.
Bättre än chips, men fortfarande inte bra.
Dock kan du äta både popcorn och chips även om du vill gå ner i vikt.
Råa frukter och grönsaker är bättre. Ju mindre processat det är, desto bättre.
Man kan äta allt, men i begränsad mängd.
Håller med ovanstående, man kan äta allt men inte alltid!
När jag var viktväktare under en period om ungefär 2v av mitt liv för många år sedan höjdes popcorn till skyarna för det var NOLL poäng i det. Perfekt att svulla alltså! Men däremot nu när jag kör lowcarb sen några år tillbaka så är popcorn lika mycket nono som chips och andra snacks.
Jag har tänkt på det att man borde kunna ge barn popcorn som mellanmål lika gärna som majsbågar eller vad de nu heter. Om man inte saltar så mycket.
Helt klart är det okej att äta det i normala mängder och om man gör dem i kastrull
Okej. Tack alla för era svar. Fortsätter äta mina popcorn i lagom mängd då
Popcorn poppade i ekologiskt kokosfett (obs. inte det silverfärgade paketet som finns i affären). Kokosfett är det enda fettet som tål att bli uppvärmt så mycket. Alla andra oljor blir onyttiga i sån hög grad. :) Dessutom tycker jag att de är mycket godare! Blir ingen kokossmak alls mer smak åt det lite smörigare hållet. :) Så det kan du äta med gott samvete, men klart att frukt och grönsaker är bättre! :)
Jag har, på riktigt, aldrig poppat popcorn i kastrull. Kanske skulle ta och göra det ikväll! Kokosfett har jag redan en burk från Kung Markatta. Borde väl fungera?
Hur mycket koksfett ska man poppa i?
Kung Markatta är kanon! Jag brukar ha så att det precis täcker hela botten (när det är smält). Viktigt att inte ha i för mycket för då blir de lätt blöta! :) Lycka till! :)
fast de les fat popcorn man köper och gör i micron innehåller ju nästan lika mycket kcal som sådana man gör i kastrull ??
saltapinnar är bättre än popcorn