• Ella Jade

Snabb hjälp, tacksamt!

Ammar min lilla tös på snart 2 månader. Dock är hon inte alltid nöjd utan får ersättning (90-120 ml) per dag vid ett tillfälle, ibland varannan dag bara. Gav först NAN 1, men funkade ej för hennes mage, nu kör jag NAN PRO och det har inte blivit bättre tkr jag.. blir värre med tiden. Innnan bajsade hon flera gånger per dag, nu kan det vara en gång, men problemet är att hon krystar o bökar nästan hela dagen, fiser en massa och verkar inte få ut det hon vill. Ibland kommer det en gigantisk laddning i blöjan på kvällen, löst senapsgul/grönt/lite slemmigt ibland. Och numera spyr hon en hel del även pga att hon kämpar och sover väldigt oroligt. :(

Nu funderar jag på: NAN H A och Semper Bifidus.

Ngns om har erfarenhet av dessa? Kan man ge NAN H A till bebis som inte har konstaterad mjölkallergi?
    Eller kan man ta varann dag NAN PRO och varannan Semper bifidus, kan man blanda så?

x nov-2011 / höger äl bortop - Nytt plus, 120301 :)
  • Svar på tråden Snabb hjälp, tacksamt!
  • Ella Jade

Skall iväg o handla sen och tänkte kolla upp ev ersättning, därav snabb svar önskas.. :).

• wmtd1987

Du ska nog inte blanda mellan olika märken o innan du provar nan ha prova o byt ersättningsmärke helt alltså prova med sempers ersättning istället, vid mjölkallergi får dem inte bara magknip utan även nästtäppa röda stjärtar osv, lycka till!:)

• Ella Jade
    wmtd1987 skrev 2013-01-08 14:49:14 följande:
    Du ska nog inte blanda mellan olika märken o innan du provar nan ha prova o byt ersättningsmärke helt alltså prova med sempers ersättning istället, vid mjölkallergi får dem inte bara magknip utan även nästtäppa röda stjärtar osv, lycka till!:)
    Bara semper funkar inte, testade det dom allra första dagarna. :) Hon har haft nästäppa sen dag ett, röd stjärt till o från men nått jag trodde typ alla barn har?
  • Ella Jade

Ok, va bra! Inget som kan försvåra för dem senare när man introducerar välling o sånt?

• The Fugly

Inledningsvis för den aktiva bakterikulturen (fanns ingen NAN Pro i vår affär och vår dotter fick lite problem med magen när vi började fasa in ersättning) men vi fortsatte i ärlighetens namn för vi föredrog den förpackningen.

• Nikkig

Det som till slut fungerade för oss, då vi hade jätteproblem i början var:

Nan pro 1.
    Semper magdroppar 1 gång/dag på morgonen.
    En tesked ekologisk kallpressad rapsolja.

Svar på tråden Snabb hjälp, tacksamt!