• Leonel

Förskola hjälp!

Hej!

Jag har en son på 4 år som vägrar gå till förskola. Han stormtrivdes på sin förra förskola och eftersom vi flyttade långt därifrån och skrev in honom på en förskola i närheten av vårt hus där vi bor i nu så vill han inte ens veta av förskolan. Han säger att han helt enkelt inte vill gå dit, han har hittat sig några vänner men eftersom jag är föräldraledig går han bara 3 dagar i veckan och 5 timmar om dagen. Jag lämnade honom idag där han skrek och drog i mig, han var mycket ledsen. Jag sa att jag hämtar honom sen, så fick jag vara med en stund och sen fick jag gå hem så personalen skulle ta honom. Inskolningen tog 2 veckor och efter det var han grinig lite och sen hade han kommit in i det. Nu när han varit hemma under jullovet så har han fått för sig att inte gå. Jag berättar för honom att han ska gå så hämtar vi honom sen. Men vad mycket han grät i morse, han tror väl att jag lämnar honom där för gott. Så tänker ju de små. Men för att locka honom dit så vill jag att personalen gör något extra. Redan nu säger han att han inte kommer gå i skolan, han vill bara vara hemma. Ringde för att höra med förskolan hur det går där, han är tyst sa en av personalen där men att han går efter fröken hela tiden. Vad behöver jag och personalen göra?? 

• Svar på tråden Förskola hjälp!
  • Leonel
    niagara skrev 2013-01-08 10:29:46 följande:
    Ha honom hemma?
    Då kommer han bara vara hemma och inte träffa några vänner. Vad ska han göra hemma? Nu när han varit hemma länge så har han fått för sig detta. 
  • La Lola
    Leonel skrev 2013-01-08 10:33:56 följande:
    Då kommer han bara vara hemma och inte träffa några vänner. Vad ska han göra hemma? Nu när han varit hemma länge så har han fått för sig detta. 
    Finns det ingen öppen förskola där ni bor?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Leonel
    La Lola skrev 2013-01-08 10:49:54 följande:
    Finns det ingen öppen förskola där ni bor?
    jo det finns, men när man ändå har sin plats så varför inte gå dit menar jag. nu har han kommit in i det snabbt så det är jätte roligt att gå dit. efter att ha varit där och lekt och att jag hämtat honom tidigare. tur det löste sig fort
Svar på tråden Förskola hjälp!