• Fidelis ad urnam

Kvarg och vad?

Jag behöver ha med mig någonting lätt till lunch i morgon och tänkte ta med mig en burk kvarg som ska smaksättas på något vis. 
    Men vad kan jag smaksätta med? Är kvarg mättande?

Jag har frysta bär, äpple och diverse kryddor samt fun light lime hemma. Så vad kan jag göra? 

• Svar på tråden Kvarg och vad?
  • mrsStatham

Blanda kvarg med frysta bär, äppelbitar, kryddor och saft?

Ja, kvarg är mättande, men kanske inte så pass mättande att man kan äta det till lunch. 

Bara två saker är oändliga
  • Mandarina

Halloj där!

Testade kvarg för första gångn idag... tillsammans med hallon och smaksatt med fun-light jordgubb. Helt ok, men inte superduper-gott precis Obestämd 

• Fidelis ad urnam
    mrsStatham skrev 2013-01-07 18:35:11 följande:
    Blanda kvarg med frysta bär, äppelbitar, kryddor och saft?

Ja, kvarg är mättande, men kanske inte så pass mättande att man kan äta det till lunch. 
    Vi ska ha planering på eftermiddagen, så det blir nog inte sent. Får ta en banan om jag blir hungrig. 
  • Gladskit

Jag tycker att smaken är lite skarp. Det blir ok om man blandar med frysta hallon, lite yoghurt-glass-aktigt sådär. Eller så rör man 50/50 med rysk yoghurt och bär. Men för mig mättar det inte så att jag kan äta det som lunch, utan jag brukar ta det som mellis på för-eller eftermiddag.

• Mom amor cor

Fun light saft e riktigt gott att smaksätta med. Sen i med mina frukt o
    Du vill ha mer.
    Mmmmmm

• sandlilja

Fun light? Det tillför ingenting, ta frukt o bär istället för vitaminer! Lite nötter för bra fetter. Rostade havrekärnor för knaprighet.

• IsadorasMamma

Frysta bär, lite hackade nötter och lite honung. Mkt fint!

• Finis

Finns ju såna där kesopaket med frukt/nötter i locket annars?

Svar på tråden Kvarg och vad?