• Anonym (Tess)

Enskild vårdnad svårt ?

Är det väldigt svårt att få enskild vårdnad ? Jag orkar inte med att ha det så här längre, pappan sätter käppar i hjulen så fort han får chansen, som att vägra skriva på papper om jag ber honom, vägra låta barnen få den hjälp dom behöver när dom mår psykiskt dåligt osv...

• Svar på tråden Enskild vårdnad svårt ?
  • paret

Det ska ganska mycket till för du ska få ensam vårdnad, omfattande utredningar och mm.
    Men risken finns att han får ensam vårdnad också.
    Vill du höra hur det varit här så skriv privat.

• Anonym (Tess)
    paret skrev 2013-01-07 17:50:45 följande:
    Det ska ganska mycket till för du ska få ensam vårdnad, omfattande utredningar och mm.
    Men risken finns att han får ensam vårdnad också.
    Vill du höra hur det varit här så skriv privat.

Har skrivit pm till dig :)
  • Anonym (du är inte ensam)

Hej!

Ville bara säga att du är inte ensam, jag har precis samma sittuation som du. En pappa som aldrig skrivit på en flyttanmälan eller en barnomsorgsansökan i hela sitt liv.. Allt för att djävlas, typ.  Men det har gått hyffsat ändå..
    Jobbigt som fan att ha gemensam vårdnad med en sån, jag vet..

• Anonym

Har ni försökt prata med varandra om olika lösningar på hur och var, barnet(en)  skall bo med vem eller på vilket sätt. pratat med familjerådgivning etc, har liknande problem medn med mamman i mitt fall med var barnet skall bo, tufft att lösa man är väldigt trasig inombords med känslorna

• Anonym (Tess)

Han vägrar samarbetssamtal, han vägrar prata med mig, han vägrar svara på sms men han blir galen om inte jag svarar på sms som han skriver. Han använder barnen som budbärare, blir t.ex sur på dom och säger att dom har fula kläder och ställer in saker dom skulle ha gjort bara för att mamma skickar med fula kläder. Ett av barnen mår dåligt över att få sms av sin pappa där han skriver att hennes mamma är en apa och ett jävla arsel, hon behöver samtalshjälp men han vägrar gå med på det. Nu vägrar han ha barnen på sina helger ett tag igen och det är mitt fel enligt honom, om jag inte tjafsar med honom så skulle han orka ha sina barn. Läser man mellan raderna så säger han att om jag gör precis som han säger så blir allt bra. När barnen blir ledsna för att han kallar mig saker så blir han arg på dom vilket resulterar i att dom inte vågar säga saker till honom.
    I det senaste sms:et till mig så skrev han "Kan du inte bara dö ??????" 

• Anonym

Spara alla sms du får av honom. Kontakta familjerätten och rådgör med dem hur ni ska lösa detta. Hur gamla är barnen?

• Anonym (Tess)

Jag trodde att mina mess sparades i telefonen men tydligen är det bara ett visst antal som får plats så dom äldsta försvinner eftersom, vet tyvärr inte hur man spar dom. Jag har en kontakt med Soc för rådgivning. Barnen blir 6, 8 och 10 i år.

Anonym skrev 2013-01-13 14:28:48 följande:
    Spara alla sms du får av honom. Kontakta familjerätten och rådgör med dem hur ni ska lösa detta. Hur gamla är barnen?
  • Anonym

Radera de som inte är viktiga, så de viktigaste är kvar.
    Eftersom barnen är så pass gamla, så kan det vara så att de får vara med och säga sin mening.

Men kontakta fr. 

• Anonym (Tess)
    Anonym skrev 2013-01-13 14:39:57 följande:
    Radera de som inte är viktiga, så de viktigaste är kvar.
    Eftersom barnen är så pass gamla, så kan det vara så att de får vara med och säga sin mening.

Men kontakta fr. 

Dom fick säga sin mening i utredningen Soc gjorde för ett år sedan pga en misshandelsanmälan, då sade dom att dom ville bo hos pappa om dom fick välja. Inget konstigt val då det jämt är helg eller lov hos pappa, det är godis, sena kvällar och inga måsten. Hemma är det skola, dagis och läxor. Jag tyckte likadant i deras ålder men i längden skulle det inte bli bra hos pappan på heltid.
  • Anonym

är pappa här och har själv hasplat ur sig skit til mamman kanske fel, men denne kanske inte själv är så jvla bra på det själv, det är inte bra sätt att vissa sin kärlek till varandra och sitt barn.  Han verkar inte klok aillafal så skulle jag aldrig göra så med mitt barn bara man får sin del är jag nöjd sen kan han aköta sitt skit själv i ditt fall

• krokodilmamma

De flesta telefoner kan ta screenshots man kan spara, bara fråga supporten om du inte vet hur. Funkar inte det kan du ju fota skärmen.

• Anonym (Tess)
    Anonym skrev 2013-01-13 15:24:42 följande:
    är pappa här och har själv hasplat ur sig skit til mamman kanske fel, men denne kanske inte själv är så jvla bra på det själv, det är inte bra sätt att vissa sin kärlek till varandra och sitt barn.  Han verkar inte klok aillafal så skulle jag aldrig göra så med mitt barn bara man får sin del är jag nöjd sen kan han aköta sitt skit själv i ditt fall

Han får kalla mig prcis vad han vill så länge han säger det direkt till mig, jag har blivit kallad både det ena och det andra under åren, det gör ont men jag kan ta det. Men att säga saker om mig till barnen är så jäkla dåligt, dom älskar mig och dom älskar sin pappa och vad vi tycker om varandra har dom inte med att göra. Jag har aldrig någonsin sagt ett ont ord om deras pappa så dom har hört, jag har heller aldrig sagt dumma saker till honom (eller jo, jag kallade honom idiot en enda gång och jag skämdes som bara den). Mina barn ska aldrig någonsin kunna säga att jag sagt något dumt om honom, har själv varit med om det och vet hur ont det gör.

Har aldrig hindrat honom från att ha sina barn men han har själv sagt ifrån flera flera gånger och skyllt på mig, dock blir barnen arg på honom för det är ju han som säger ifrån.   
Svar på tråden Enskild vårdnad svårt ?