Måste jag gå med på varannan vecka?
När en pappa plötsligt vill vara pappa åt sina barn, måste jag gå med på varannan vecka eller hur ser mina möjligheter/skyldigheter/rättigheter ut?
När en pappa plötsligt vill vara pappa åt sina barn, måste jag gå med på varannan vecka eller hur ser mina möjligheter/skyldigheter/rättigheter ut?
Är han en bra pappa så varför inte?
Se det ur ett barnperspektiv
Så länge pappan inte varit elek mot barnen o är en bra pappa o barnen vill vara där vv så ja varför inte ?
om du tycker att han är en första klassens skitstövel som varit frånvarande och vägrat ansvar eller vad det nu är - det i sig är ingen orsak till att neka varannan vecka.
MEN - skulle det vara något som går upp i en tingsrätt så kan dom inte bara pang bom tilldöma varannan vecka om dom inte har en relation med sin pappa. Om han knappt träffat dom kan det inte bli varannan vecka bara sådär - då krävs det ett umgänge som trappas upp succesivt för att sen eventuellt bli varannan vecka.
du kan inte neka varannan vecka i slutändan om du inte har tillräcklkigt goda skäl - du får nämligen inte neka så det räknas som umgängessabotage, det kan du själv åka dit på .
varannan vecka eller växelvis boende som det egentligen heter rekommenderas inte till barn under 3 år,
inte heller är väl växelvis boende något att rekommendera för den som inte har en fast adress att bo på , bor för långt ifrån eller på annat sätt inte klarar av rent praktiskt att ha växelvis, tex om man jobbar oregelbundna tider .
jag tolkar det som att han inte varit närvarande på något år? om så är fallet måste umgängets starta mindre och tätare och sen bli varannan vecka med tiden.