Paisley skrev 2013-01-06 00:01:37 följande:
Med våra 3 äldsta så har vi börjat vid 22-24 månader gamla och de har tränat sig själva med "tredagarsutmaningen". Alltså de var helt tränade efter 3 dagar med en "challenge".
Vi har väntat tills de verkligen uppfyllde alla tecken på att vara redo. Deras kompisar tex började vid 10 månader och var färdiga samtidigt som dem. Är det lönt då? Det tycker inte jag. På nattorrheten gick det däremot väldigt fort för våra, 2 månader efter att de var dagtorra var de helt nattorra. Olyckor nattetid och utomhus har hänt max 2 gånger med varje barn.
Vi börja tidig vid 8 månader och målet var inte att hon skulle bli blöjfri tidagre än andra barn.
Vi börja tidig för jag ser det som ett naturligt sätt att visa barnet att men kan göra sin behov på pottan toan ett altenativ från blöjan. De ska ju ändå på pottan toan för eller senare tror bara att över gågen blir lättare om de är vana från tidig ålder. Min dotter blev natt torr före dag torr men hon som sagt inte bajsa i blöjan sen hon var 10 månader och kissat på pottan hon också gjort sen hon börja gå på pottan men hellt torr på dan blev förre jul då själv bestämde att hon inte ville ha blöja. Då var hon 2 och 2 månader