Toalett- och pottvägrare.
Jag vill börja med att säga att jag sett att det finns sjukligt många trådar som ställer samma fråga, men för att få bättre svar vill jag berätta om vad som provats och så för att få svar från personer som kanske gjort samma saker.
Jag har en 2,5-åring och tycker det börjar bli dags att potträna, det är ingen panik och jag kommer ta det sakta, men vill börja öva lite. Pottan totalvägras men toaletten går an ibland. Brukar fråga om han vill sitta på toaletten men det är klart det är enklare med blöja när man är van, det kan jag ju faktiskt förstå, så det är 99% av gångerna ett nej och jag vill ju inte tvinga honom så han får en dålig upplevelse av toaletten redan från början.
Jag försöker få honom att sitta en stund så det ska komma lite kiss eller bajs, men han vill gärna resa sig direkt. Försöker sjunga sånger, klappa rasmor med våra händer, osv.
Ja, jag vet inte. Känner mig mest uppgiven för att han själv är så anti :( Har man inte blöja så kommer det alltid i byxorna.
Har någon tips? Hur har ni gjort som haft vägrande barn? Är det bäst att vänta eller? :(