• Vill bli längre

Ta tillväxtshormoner?

Jag är en tjej på 14 år som är oroad över min längd! Jag är fotomodell och en nu agentur ska träffa mig om några månader, jag är bara 168 cm och jag har kollat såna här där man kan räkna ut sin längd o sånt! Jag ska bli 177. Men jag måste blu längre fort annars kan jag inte ha mågon modellkarriär :( jag vill det så gärna och det går bra för mig just nu och jag har många jobb men snart är jag för kort för min ålder! Så få har jag tänkt på tillväxthormon fast jag läste någonstans att det va olagligt? Jag behöver verkligen hjälp med detta!!! Jag har lite panik :( någon som har något tips hur jag kan göra för att växa mer?

• Svar på tråden Ta tillväxtshormoner?
  • Rosenöga

Åh, nej, var försiktig. Jag har läst om tillväxthormoner att det kan man inte ta bara för att man vill växa och bli längre, eller som vissa tar för att bli starkare och få större muskler. Först måste man genomgå uredning som visar att man verkligen har brist på tillväxthormon. Har man inte brist men tar sådana så riskerar man att bli sjuk. Bl a kan man drabbas av leukemi.

Du kan googla och läsa om tillväxthormoner och brist på såna. Det är viktigt med sömnen för de bildas när man sover. När man genomgår utredning måste det mätas under sömnen för att se om man har brist. Men kolla upp själv ifall jag har missuppfattat något. 

• McStride

Är inte bara att börja ta tillväxthormon, tror du hormonet vet att du bara vill växa på längden? Många som missbrukar det kan få alla möjliga bi-effekter. Allt möjligt kan börja att växa. Händer, fötter, näsa, hjärta, bröst, ögon, lever, njurar m.m

• Vill bli längre

Oj. Det låter inte bra... Men tack! Nu har jag helt uteslutit den tanken, jag får försöka sova mer så att hormonerna bildas naturligt.

• Looktok

Omg, nej, det kommer att slå helt fel. Från att vara söt och vacker kommer du bli antagligen väldigt ful. Ojämn benväxt, knotig, pucklig, sen kan du även bli flint och få acne. Man ska aaaaaaldrig hålla på med hormoner.

• halihass

Hej! låter fan inte kul det därRynkar på näsan jag är också modell,14 år. hittade själv denna tråden för att jag måste desperat bli längre... är 166,3 cm lång och min skolsköterska har sakt att jag inte kan växa mer.. livet suger fan. 
    skulle blivit 175 minst iallafall... min argentur ville inte ha mig längre för ungefär en månad sedan ... sugerGråter

• Ronga

Ta inte en massa skit. Låt din kropp utvecklas den naturliga vägen. Är du för kort för att modella så gör nånting annat.

Ronga är en trevlig och äventyrlig sköldpadda
  • Ronga

175+ är väl perfekta längder för tjejer?? 

Ronga är en trevlig och äventyrlig sköldpadda
Svar på tråden Ta tillväxtshormoner?