Felaktiga positiva resultat
Hej!
Här kommer ett bittert inlägg.
Jag har PCO och går på Pergotime kombinerat med Metformin för att kunna få ÄL. Jag skulle påbörja min sista kur i december men mensen kom aldrig. "Oj jag kanske är gravid" tänke jag då så jag gjorde ett grav test (ACO Preg) och det visade ett svagt tecken på ett positiv. Några dagar senare (i lördags) tog jag ett grav test till men denna gången ett clearblue digital test (använde morgonurin på båda testerna) och jag fick upp ett GRAVID 1-2. Kunde inte bli lyckligare men ropade inte hej än. Har tagit två cb digital test till denna veckan (på morgonurin) och de visade (såklart) negatvit. Varit hos en bm idag och tog ett tetst till-negativt. Ska återkomma igen nästa vecka för ett nytt test samt göra ett VUL. Läst en massa på olika forum om det här med falska positiva resultat och att man tydligen inte kan få ett falskt positiv. Men tydligen så är det bara en myt...
Kan inte beskriva med ord hur ledsen jag är...någon som har varit med om samma sak gällande clearblue digital? Tacksam för vilka svar som heslt. Erfarenheter? Känslor? Liknande berättelser.. Känner ingen som sitter i samma sits som jag. Alla mina vänner har antingen barn eller vill inte ha några. Får en massa stöd från min sambo såklart. Men kan inte sluta gråta... Detta är för jävligt!