• Pco89

Felaktiga positiva resultat

Hej!

Här kommer ett bittert inlägg.

Jag har PCO och går på Pergotime kombinerat med Metformin för att kunna få ÄL. Jag skulle påbörja min sista kur i december men mensen kom aldrig. "Oj jag kanske är gravid" tänke jag då så jag gjorde ett grav test (ACO Preg) och det visade ett svagt tecken på ett positiv. Några dagar senare (i lördags) tog jag ett grav test till men denna gången ett clearblue digital test (använde morgonurin på båda testerna) och jag fick upp ett GRAVID 1-2. Kunde inte bli lyckligare men ropade inte hej än. Har tagit två cb digital test till denna veckan (på morgonurin) och de visade (såklart) negatvit. Varit hos en bm idag och tog ett tetst till-negativt. Ska återkomma igen nästa vecka för ett nytt test samt göra ett VUL. Läst en massa på olika forum om det här med falska positiva resultat och att man tydligen inte kan få ett falskt positiv. Men tydligen så är det bara en myt...

Kan inte beskriva med ord hur ledsen jag är...någon som har varit med om samma sak gällande clearblue digital? Tacksam för vilka svar som heslt. Erfarenheter? Känslor? Liknande berättelser.. Känner ingen som sitter i samma sits som jag. Alla mina vänner har antingen barn eller vill inte ha några. Får en massa stöd från min sambo såklart. Men kan inte sluta gråta... Detta är för jävligt!

• Svar på tråden Felaktiga positiva resultat
  • carro93

Det syns ju helt klart ett streck på det nedersta testet! Och det låter konstigt att du skulle fått så många falska positiva.. En gissning är kanske ett tidigt missfall :/

• Pco89
    carro93 skrev 2013-01-03 15:05:43 följande:
    Det syns ju helt klart ett streck på det nedersta testet! Och det låter konstigt att du skulle fått så många falska positiva.. En gissning är kanske ett tidigt missfall :/
    Om jag skulle fått missfall så borde jag väl ha ont eller någon form av blödning? Eller...? Kan det visa positivt ena dagen och negativt redan dagen efter?

Tack för ditt svar!
  • Bambi2

PCO 89 - kräv att få ta ett HCG-blodprov! Det visar med större säkerhet om du är gravid.

• carro93

Ja iofs, jag har ingen aning men det låter väldigt konstigt iaf med så många (falska) positiva.. det ska ju inte kunna hända om man utför testen enligt beskrivningarna..

• Pco89
    Bambi2 skrev 2013-01-03 15:36:35 följande:
    PCO 89 - kräv att få ta ett HCG-blodprov! Det visar med större säkerhet om du är gravid.

Ja jag ska till bm nästa vecka igen. Vill ta ett blodprov, hoppas jag får det bara.
  • Pco89
    carro93 skrev 2013-01-04 01:32:47 följande:
    Ja iofs, jag har ingen aning men det låter väldigt konstigt iaf med så många (falska) positiva.. det ska ju inte kunna hända om man utför testen enligt beskrivningarna..

Ja jag känner mig så lurad... Detta ska ju inte kunna hända!
  • Snäckan84

Det finns vissa saker sin kan göra att du va felaktiga testresultat.

När hade mitt utomkved fick jag positivt ibland o ibland negativt.

När jag har cystor kan jag oxå få falska plus.

När jag fick ett tidigt mf fick jag plus 2 dagar innan mens men dagen efter beräknad mens fick jag minus och mensen kom ca 3-4 dagar efter d.

De konstaterades me ett vul.

Så tyvärr kan man få falska besked av andra orsaker....

• bapelsinen

Tycker det är lustigt att två st visar på positivt utan tvekan. Att man får ett falskt positivt kan väl hända om man har otur men två st? Förstår att du är ledsen. Men det behöver inte vara kört ännu.

Be om att få ta blodprov och ett vul när du är lite längre gången.

Lycka till! 

• Pco89

Alla säger olika saker till mig. Har inte hört det om cystor innan...det kan ju vara det. Hade jag fått ett missfall så borde jag väl vetat det vid det här laget eller? Jag får helt enkelt avvakta och se. Ska ta ett till test den 8:e...och blodprov om jag får.

Tack för era svar!  

• Pco89
    bapelsinen skrev 2013-01-04 15:54:29 följande:
    Tycker det är lustigt att två st visar på positivt utan tvekan. Att man får ett falskt positivt kan väl hända om man har otur men två st? Förstår att du är ledsen. Men det behöver inte vara kört ännu.

Be om att få ta blodprov och ett vul när du är lite längre gången.

Lycka till! 
    Ska ta ett nytt test den 8:e samt ett blodprov om jag nu får det och så ska jag göra ett vull den 11:e... Min sambo säger också att det inte behöver vara kört ännu men jag har inget hopp faktiskt. Just nu känner jag mig bara så jävla nere...
  • bapelsinen
    Pco89 skrev 2013-01-04 17:35:56 följande:
    Ska ta ett nytt test den 8:e samt ett blodprov om jag nu får det och så ska jag göra ett vull den 11:e... Min sambo säger också att det inte behöver vara kört ännu men jag har inget hopp faktiskt. Just nu känner jag mig bara så jävla nere...
    Förstår att du känner dig nere, att gå från hopp och glädje till sorg på så kort tid. Håller med din sambo att det inte behöver vara kört, du har fått två st fina plus och dessutom på det digitala testet. Men för er egna skull kanske det är klokt i att liga lågt så får det bli en positivt överraskning istället.

Håller tummarna för er och uppdatera här i tråden hur det går. 

• Bornbyapril

Hemskt att få positivt på testet och sedan negativt. Beklagar, TS!

• Pco89
    bapelsinen skrev 2013-01-04 17:39:48 följande:
    Förstår att du känner dig nere, att gå från hopp och glädje till sorg på så kort tid. Håller med din sambo att det inte behöver vara kört, du har fått två st fina plus och dessutom på det digitala testet. Men för er egna skull kanske det är klokt i att liga lågt så får det bli en positivt överraskning istället.

Håller tummarna för er och uppdatera här i tråden hur det går. 

Ja det är verkligen hemskt. Speciellt när man så gärna vill ha barn och vet att man har svårt för att bli gravid! Ja jag uppdaterar nästa vecka!  
Svar på tråden Felaktiga positiva resultat