• MymlanMy

Funkykidz danskurser - är de bra?

Har fått reklam i brevlådan. Det står att företaget, kallat Funkykidz, håller 10-veckors danskurser runt om i landet. Är det någon som har barn som har provat dessa kurser? Håller kurserna hög standard? Priset för 10 v är 1195 kr. Jag vet inte om man får ett provtillfälle innan man bestämmer sig eller om man måste anmäla sig och betala innan första dansträffen, därför frågar jag här istället.

Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Funkykidz danskurser - är de bra?
  • Magriffe

Vi har gått med vår tvååring. Vad jag vet får man inte provdansa en gång (men kolla på deras hemsida om man får? Annars maila o fråga)
    Vår tjej var/är ju så liten, men jag tyckte det var lite för stor grupp och rörigt. Vi gick inte ens klart, hon gillade inte det.

• MymlanMy
    Magriffe skrev 2013-01-02 22:07:10 följande:
    Vi har gått med vår tvååring. Vad jag vet får man inte provdansa en gång (men kolla på deras hemsida om man får? Annars maila o fråga)
    Vår tjej var/är ju så liten, men jag tyckte det var lite för stor grupp och rörigt. Vi gick inte ens klart, hon gillade inte det.
    Tack för info! Lite det jag var rädd för.

Vi har provat en annan dansskola tidigare och det var just så. För stor grupp och för orutinerad och oengagerad tränare (ung och naturligtvis underbetald).
  • Andruz

Hej!

Vår 3 åring går på det nu. 40 minuters röra.
    Föräldrar som inte säger till sina egna barn som bara röjer runt etc.

Lite av en besvikelse tyvärr.

• MonkeyBus

Jag rekommenderar alla att undvika de kurser som hålls av Be Sporty, dvs Sportlekis, Funkykidz, Flipkidz, Trix Bollskola och Bliss Dance Academy. Ostrukturerad röra i kombination med stort vinstintresse. Hälften av lektionerna blir inställda utan framförhållning. Ständigt nya vikarier. Barnen blir ledsna och vill inte gå dit.

Och som plåster på såren erbjuds man 200 kronor rabatt om man bokar YTTERLIGARE en kurs nästa termin?! No. Way. Kommer inte att göda dem med en enda krona mer.

Svar på tråden Funkykidz danskurser - är de bra?