• hanbahhonbah

ta lån för att betala mina skulder

jag har nu suttit och klurat, jag har skulder hos inkasso/krono runt 10-15.000, och det känns som jag betalar å betalar å betalar men skulderna går aldrig ner, så då tänkte jag om jag tar ett lån hos banken på 10.000 å betalar av allt, och sen istället har EN skuld hos banken, är inte det smartare? det blir lägre ränta, och jag betalar in så mycket jag kan varje månad. Känns inte som jag kommer någonvart annars.. för å nackdelar? jag vet att de kan verka dumt att ta en lån, för att betala skulder, men som sagt.. tröttsamt att betala å betala men ingenting händer

• Svar på tråden ta lån för att betala mina skulder
  • kikkie

Hur ska du få ett lån med kf skulder ?

• Powderpuff

Om du nu kan få ett lån låter väl det som en bra idé. Däremot hade jag tagit på exakt belopp och inte en krona mer för att försäkra mig om att inte sätta mig mer i skiten.

• hanbahhonbah

jag personligen får nog inget lån, även om det bara är 10.000, men tanken var då att min mor eller far får ta lånet åt mig

• hanbahhonbah
    Powderpuff skrev 2013-01-02 18:14:06 följande:
    Om du nu kan få ett lån låter väl det som en bra idé. Däremot hade jag tagit på exakt belopp och inte en krona mer för att försäkra mig om att inte sätta mig mer i skiten.
    jag skulle aldrig ta ett högre lån än vad som behövs, jag har redan satt mig i skiten en gång, och jag vill verkligen verkligen upp därifrån! jag har minst sagt lärt mig av mitt misstag, man handlar endast när man har pengar, inte på avbetalning!
  • kikkie

Har du nån som är villig att ta ett lån åt dig så är det ju en bra idé ! Personligen skulle jag inte våga ta ett lån åt nån som har skulder hos kf !

• hanbahhonbah
    kikkie skrev 2013-01-02 18:17:15 följande:
    Har du nån som är villig att ta ett lån åt dig så är det ju en bra idé ! Personligen skulle jag inte våga ta ett lån åt nån som har skulder hos kf !
    jag skulle aldrig någonsin strunta i att betala när det är i en annan människas namn! men jag förstår hur du tänker!
  • kaffetunnan

Har för mig att man kan ta medlemslån genom facket? I sådana fall är det ju solklart att gå till din bank och fixa till lånen till ett. Har för mig att de går in och löser dina lån så du får inte några pengar i handen.

Ett lån på 10000 är inte mycket, 4 lån tillsamman på 10000 är det.
    2000kr i månaden så är du klar till sommaren.

Lycka till.

• love90

Att ta lån för att betala av ett lån är ju långt ifrån smart måste jag säga. Lägg ut saker på blocket istället och sälj en soffa eller liknande och ta tag i din ekonomi på riktigt istället. Lånen är ju själv grunden till ditt problem. Det är knappast något du behöver fortsätta med. En soffa klarar du dig utan ett tag och så spar du ihop till en ny sen. Alternativt tvn och nöjer dig med datorn. Att leva över sina tillgångar är inge smart.

• hanbahhonbah
    kaffetunnan skrev 2013-01-02 18:21:25 följande:
    Har för mig att man kan ta medlemslån genom facket? I sådana fall är det ju solklart att gå till din bank och fixa till lånen till ett. Har för mig att de går in och löser dina lån så du får inte några pengar i handen.

Ett lån på 10000 är inte mycket, 4 lån tillsamman på 10000 är det.
    2000kr i månaden så är du klar till sommaren.

Lycka till.
    Precis, om jag betalar in 2-3000 kr varje månad till banken, så är jag klar inom 1 år, och det är jag INTE om jag fortsätter betala in till inkassobolagen! i värsta fall får jag väl bita i det sura äpplet, och leva med mitt misstag! men skulle vara så otroligt skönt att bli av med skulderna!
  • hanbahhonbah
    love90 skrev 2013-01-02 18:23:36 följande:
    Att ta lån för att betala av ett lån är ju långt ifrån smart måste jag säga. Lägg ut saker på blocket istället och sälj en soffa eller liknande och ta tag i din ekonomi på riktigt istället. Lånen är ju själv grunden till ditt problem. Det är knappast något du behöver fortsätta med. En soffa klarar du dig utan ett tag och så spar du ihop till en ny sen. Alternativt tvn och nöjer dig med datorn. Att leva över sina tillgångar är inge smart.
    jag äger tyvärr ingen soffa, och tv'n jag äger är en tjocktv, så har jag tur kanske jag får 100 kr.. äger ingenting som har något större värde, tyvärr.. för då hade jag sålt det för länge sen
Svar på tråden ta lån för att betala mina skulder