Bonusmamma/pappa
Ni som är/har varit bonusmammor/pappor, hur kändes det i första hand för er när ni började träffa någon med barn?
Hur känns/kändes det i efterhand när ni träffats ett tag och blivit mer seriöst?
Har det varit tufft/svårt ibland?
Vill mer höra av andras erfarenheter eftersom det är skönt och prata med någon i samma sits och som kanske känner igen sig i vissa situationer :)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-07 12:39
Jag har träffat en fyrabarnspappa nu i över 8 månader. I början var det lugnt och jag tyckte bara det var spännande. Nu i efterhand så inser jag vilken omställning det är. Att gå från 24 årig singel till att helt plötsligt, inte bara dejta pappan utan hans fyra barn på köpet.
Jag tycker jättemycket om barnen, vi kommer bra överens, men just denna stora omställningen har gjort att jag känner mig nere och det har varit en så stor press att acceptera allting. Han behöver inte ändra på sig utan det är jag som har fått göra det och acceptera hans förflutna.
Jag älskar honom och vi har det bra, men klumpen i magen finns då jag fortf inte har accepterat allt och jag känner mig ibland stressad kring det hela.
Någon som känt detsamma?
Jag vill verkligen jobba på detta och få det att fungera. Har dock inte pratat med min kille om hur jag känner, mer än att jag nämnt att det har varit stort att hantera allting men vi har inte gått in djupare på det.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-23 12:41
Nu har det gått en tid sen jag var inne här. Iaf så är jag fortf med mannen och känner mig mycket tryggare i den nu än innan. Känner att jag har accepterat mitt nya liv nu och jag tycker enormt mycket om barnen! De är nu inte bara min killes barn utan även en del av mitt liv :)
Känner mig mer säker nu i detta än tidigare. Alltid skönt att höra och läsa hur andra har det och få tips och råd :)
Nu ska jag och killen flytta ihop dessutom och det känns helt rätt just nu!