• Elias 326

ett par frågor! skoluppsats

Hej jag gör en skoluppsats och skulle vilja att de som adopterat kan svara på följande frågor:

1. Hur ska man berätta för barnet att det är adopterat? Hur gjorde du/ni?

2. Hur lång tid tog det innan allting var klart? (till det att ni bestämde er för adoption, tills ni fick hem barnet)

3. Vart ifrån adopterade du/ni? använde du/ni av en svensk adoptivbyrå?

4. Hur var det att adoptera? (läskigt, spännande, nervöst, jobbigt osv)

5. Varför valde du/ni att adoptera?

Tacksam för svar! (: 

• Svar på tråden ett par frågor! skoluppsats
  • Elias 326

Kom igen någon, snälla svara..

måste vara klar med min uppsats snart, har ingen att intervjua :(  

• fabbemam

Vi adoptivföräldrar är väldigt försiktiga med att lämna ut detaljer om våra barn och även om dina frågor är ganska opersonliga så skulle det se mycket bättre ut och du skulle troligen få många fler och utförligare svar om du lägger tråden i KÄNSLIGA RUMMET under ADOPTION.

Jag avvaktar med att svara på dina frågor tills tråden dyker upp där, om den gör det... Lite info kan du få i min presentation.

• Ramborg

Ett ytterligare tips är ju också att vänta mer än några minuter innan man börjar puffa sin egen tråd. Särskilt när man vill ha hjälp med något man uppenbarligen sparat till sista minuten och borde satt igång för länge sedan.

42.
  • Ramborg
    Elias 326 skrev 2013-01-01 22:53:20 följande:
    Äh jag har väntat 50 min!

plus att det inte är sista minuten. 

22.02 trådstart, 22.08 första puffen?

Lycka till med uppsatsen. Vad är det för ämne?
    42.
  • swisch

Du får inget hållbart material här nog för en uppsats om det inte är låg-mellanstadienivå på arbetet!
    Kolla med AC, MIA.... Det finns massa statistik. Hur representativt är det med 8 svar från FL?

Bara undrar vad alla som frågar inför skolarbeten i forum som detta.

Svar på tråden ett par frågor! skoluppsats