Hjälp mej med lågkalorimat :) INGEN LCHF!
Jag vill få hjälp med lågkalorimat, men ingen LCHF som så många direkt börjar skriva om i de andra trådarna.
Har ni några bra recept, tips och dagsmenyer så blir jag glad om ni delar med er. :)
Jag vill få hjälp med lågkalorimat, men ingen LCHF som så många direkt börjar skriva om i de andra trådarna.
Har ni några bra recept, tips och dagsmenyer så blir jag glad om ni delar med er. :)
Gå med i matdagboken.se istället. Då kan du äta vad du vill men ändå hålla nere kalorierna genom att räkna.
Rekommenderar också matdagboken.se som är baserad på kcalräkning in och ut.
Havregrynsgröt med lågkalori äppelmos och någon dl mjölk ligger på ca 170 kcal om jag inte minns fel. Bra frukost eller lunch.
Kyckling och fisk i alla dess former ist för kött.
Viktväktarna har bra burksoppor som ligger mellan 100-200 kalorier per burk.
Vill också gärna ha tips så jag favoriter!
Ett tips som går att applicera på all mat är ju att lägga upp halva tallriken med grönsaker och ta mycket mindre av det andra.
Jag tycker att jag får ett himla bra stöd av matdagboken. Då får jag svart på vitt hur mycket jag får i mig och en bättre bild av vad jag stoppar i mig som är onödigt. + att jag slipper utesluta något ur min kost.
TS: Hur många kilon ska du gå ner och när är ditt mål-datum? Vi kanske kan följas åt och hjälpa varandra med pepp och förmaningar? Du få gärna inboxa mig om du vill.
Jag tänkte själv dra i gång med matdagboken igen nu efter helgerna. Jag har 8 kg att gå ner till sista april. (ska gifta mig i maj).
Tack för tipsen! Men jag tar gärna emot recept eftersom det helst ska vara gott även om det är lite kalorier. :)
Jag brukar göra soppa på buljongtärning, färsk chilli, vitlök, ingefära, tunnt strimlade morötter och räkor. Lite färsk persilja ovanpå är gott.
Eller ca 175gram kokt pasta med enkel tomatsås.
Jag har oändligt många tips, men de flesta tror jag inte en "normal" person skulle tycka var särskilt aptitretande;
Varma koppen, soppa på buljong och wokgrönsaker och kokt ägg (dock bara vitan) har jag levt på i några år. Som snacks är minimajs bra, även gurkstavar doppade i tacosalsa.