• lena j89

Kalas påse till 8-månader

Ska ha kalas för tvååringen. På kalaset kommer dEt vara tre tvååringar och två 8-månaders. Jag vet vad tvååringarna ska få i sina påsar, men ska man ge bebisarna något? För rättvisans skull? Vad isåfall? Bebisarna är syskon till tvååringarna.. Tack för svar

• Svar på tråden Kalas påse till 8-månader
  • viseversa

Någon bitleksak,strumpor,matskedar,liten mössa,Mågon skallra,lite majskrokar?

• skogsvitter

Jag skulle fråga föräldrarna först i så fall. Själv anser jag det helt meningslöst att pränta in dåliga vanor redan när de är spädbarn. De har ju ingen uppfattning om rättvisa och vad de andra får. Vår yngsta fick aldrig något när vi var på kalas med stora, en bebis bryr sig bara om att få vara med, och vara nära. Inte om vem som får någon konstig påse och inte

• lena j89

Det handlar altså inte om godis! Det ska inte dom stora få heller för jag vet att föräldrarna inte ger godis(och intr vi heller)..

• La Lola

Jag hade inte gett bebisarna nåt.
    Tveksamt om jag hade gett något till 2-åringar ens.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • lena j89

Tvååringarna ska få: ballong, tattoo eller klisterrken, russin. Ev nått litet mer, har inte bestämmt ännu..

• Emeli

Ett litet gosedjur till vart och ett av barnen kanske skulle kunna passa. Ska de få påsarna i en fiskedamm?

Lägg inte i russin. Det innehåller jättemycket socker och klibbar fast vid tänderna. Det är lika illa som godis.

• La Lola
    Emeli skrev 2012-12-31 11:17:45 följande:
    Ett litet gosedjur till vart och ett av barnen kanske skulle kunna passa. Ska de få påsarna i en fiskedamm?

Lägg inte i russin. Det innehåller jättemycket socker och klibbar fast vid tänderna. Det är lika illa som godis.
    Ja jag håller med, skippa russinen.
  • skogsvitter

Håller med om russinen, skippa dem
    Personligen anser jag att viss chockad är bättre än russin som godis till små barn, om man nu ändå vill ge godis (ja russin är helt att jämställa med godis).

• La Lola
    skogsvitter skrev 2012-12-31 11:22:49 följande:
    Håller med om russinen, skippa dem
    Personligen anser jag att viss chockad är bättre än russin som godis till små barn, om man nu ändå vill ge godis (ja russin är helt att jämställa med godis).
    Håller med här också.
Svar på tråden Kalas påse till 8-månader