• qetuoå

Skulle jag passa i näspiercing

Skulle jag passa i näspiercing eller har jag inte den "rätta näsan" för det?
    Tacksam för svar
    Vill ha antingen en liten plupp eller en smal ring som följer näsan precis.

• Svar på tråden Skulle jag passa i näspiercing
  • Queenie70

Det finns ingen som passar i det. På alla så ser det ut som om det är nån slags snorkråka som är på rymmen. En del ser värre ut än andra men absolut ingen " passar" i det.

• FrökenLöken

Om du menar en piercing i septum, så skulle du passa i det.

Piercad näsvinge passar, som Queenie påpekat, ingen i.

• Joico

Näspiercing är det sällan någon som passar i. I vingen ser "trashigt" ut och det andra... ja.. bara fult. Du är alldeles för söt för det.

• lizetted

Vill du ha så kör, oavsett septum eller vinge! Skit i vad andra säger - det är inte dem som ska ha det, eller hur? Din kropp, ditt liv. 

• Flisan79

Håller med om att det är fult...på alla!! Har inget emot piersingar men just i näsvingen ser så, ja, "trashigt" ut. Samma med ring i ögonbrynet.

• qetuoå

Ja okej. Det är nämligen näsvingen jag funderade över. Samtidigt kan jag hålla med om att det kan ge en  trashig, ovårdad eller grov känsla men det beror väl på hur man själv ser ut. Om man ska vara lite fördomsfull så på en punkare ger det ett helt annat intryck än på en "mammas lilla flicka"-tjej. Eller har jag fel?
    Jag vet inte, tror jag kommer göra det ändå för att se hur det ser ut. I värsta fall tar jag ut den efter någon dag. Hört att det gör riktigt ont dock..
    Tack för alla svar förresten!

• Alisa
    FrökenLöken skrev 2012-12-30 16:21:40 följande:

Om du menar en piercing i septum, så skulle du passa i det.

Piercad näsvinge passar, som Queenie påpekat, ingen i.

• Aharoni

Jag tycker att -alla- som har en näspiercing, passar i det. Man ska bära sin näspiercing med stolthet eller så kan man vara utan den. Eftersom näsan sitter i ansiktet, blir den offentlig - en näsring blir aldrig diskret även om man sätter in en liten sten. 

Jag tycker att näsringar är chill. Folk som bär dom är självsäkra och skiter fullständigt i alla människor med dessa introverta åsikter som uttalar sig i flödet. Om man överväger ett hål i näsan - då gör man det för sin egen skull oavsett hur andra tolkar in det. Mitt råd är att INTE göra det om du behöver andras åsikter.  Lyssna mindre på ALLA andra som ser kråkor i näringen och kategoriserar människor som "trash" pga ett smycke. Jag har inget nässmycke själv men skulle inte kategorisera människor med ansiktsmycken som några luffare bara för att dom har valt att sätta ett smycke offentligt i ansiktet. 

Svar på tråden Skulle jag passa i näspiercing