• Anonym (ts)

Gravida! Masserar din partner dina fötter om du ber honom/henne?

Jag och sambon pratade om en grej igår kväll och jag måste kolla med er.

Jag är gravid i v35 och min sambo har masserat mina fötter EN gång under hela graviditeten.
    Bad honom igår då jag hade städat och stått upp mycket under dagen och var mycket trött.

Men nej, han var ju såå trött.

"Tror du att alla andras partners gör det hela tiden eller?" fick jag till svar sen.
    "Ööh ja det kan man ju hoppas när man är gravid och ber om det" tyckte jag.

Och nu frågar jag er.
    Är era partners hjälpsamma med just massage av fötterna?
    Och tycker ni att partnern "borde" ställa upp med en lite massage ibland? 

• Svar på tråden Gravida! Masserar din partner dina fötter om du ber honom/henne?
  • Anonym

nej,men dottern hjälper till.

• alvisen

Haha nä min sambo skulle inte gjort det ens om jag bad på mina bara knän tror jag!

Let them have their world - we'll create our own.
  • Anonym (jodå)

Ja naturligtvis gör han det, faktum är att han gör allt jag ber honom om just nu, jag ligger mest i soffan och sängen och mår så pyton att jag knappt orkar med mig själv. 
    Och han springer och springer, masserar fötter och fejjar här hemma... tycker tom lite synd om honom som får göra allt, tom ta rätt på spyhinken hur ofta som helst.

Innan jag blev gravid gjorde jag mest här hemma så jag antar att det jämkar ut sig nu, även innan masserade han mina fötter om jag bad honom.  

• Ova

Han  brukar göra det om jag ber om det, men inte så länge och entusiastiskt som jag skulle önska

• Takex

Min man masserade min rygg varje kväll som var trött av att sitta på en stol hela dagarna, så visst finns det män som gör det.

• längtan8402

haha jag tänkte likadant när jag var gravid , att min sambo va taskig och inte brydde sig tillräckligt för han inte självmant erbjöd sig att massera mig om jag sa att jag hade ont erller att han inte frågade mig hundra ggr om dagen om jag ville ha något eller om han inte frågade hur jag mådde osv, haha. min sambo är lite mer typen "äh, måste man gnälla o klaga, du klarar dig nog du dör inte" så tänker han om det mesta. han är inte typen som "åh lilla gumman mår du inte bra idag, har du ont, kom ska jag massera dig så länge du vill" men frågade jag om han kunde göra det vilket hände några ggr så ställde han upp o gjorde det i kanske fem minuter sen orkade han inte mer . han va snäll på andra sätt. han gjorde maten när jag inte orkade för jag hade foglossning, och bad jag honom köpa något så gjorde han det direrkt, eller om jag bad han hämta nått åt mig, utan att protestera, han reste sig upp direkt utan o gnälla, hundra ggr om dagen istället. men han va inte den som hela tiden daltade med mig o frågade o frågade om man säger =)
    alla män är inte som i romantiska filmer

• TessTess93

Jag tycker att det är dumt att förvänta sig något..
    Men min sambo kan massera mig om jag frågar snällt.. Jag är bara i v.20 men går lätt ont i huvudet av stela muskler i nacken..

• fesun

Om någon av oss har ont så erbjuder sig den andra att ge massage, gravid eller inte. Jag får ryggmassage nästan varje dag, och maken smörjer å masserar mina fötter vid behov eftersom jag inte riktigt når pga magen och foglossning.

• Anonym (Ò.ó)

jag har inte bett honom massera mina fötter men det hade han garanterat, han gör ganska precis vad som helst för att jag ska må så bra som möjligt.

Svar på tråden Gravida! Masserar din partner dina fötter om du ber honom/henne?