• Hultan

ÄL-test?

Har en fråga.
    Eftersom man när man har PCO kan ha förhöjt LH, så förstår jag att man kan få falskt positiv på ÄL-sticka.
    OM jag tar ett ÄL-test när jag definitivt inte har ägglossning, typ direkt efter mens, och det INTE visar positivt, inte ens svagt positivt.. betyder det då att jag har relativt normala LH-värden och borde kunna lita på ett ÄL-test trots pco?

Jag har nu lyckats "banta" mig till en någorlunda regelbunden mens nämligen..

Hoppas ni fattar..

• Svar på tråden ÄL-test?
  • SailorGirl

Jag skulle nog kombinera med tempning för att kunna konfirmera att ÄL skett. Kanske investera i en fertilitetsmonitor, hellre än ÄL-stickor också.

• delih

För min del så är det så, är mina tester svaga redan från början (förutom direkt efter mensen, då är de alltid lite starkare) så får jag en ägglossning. Men det gäller att man känner testerna väl så man vet vad som är tillräckligt svagt.

• Hultan

Har du egen erfarenhet av PCO? Vad är en fertilitetsmonitor? Är den säkrare för oss med PCO? Hur gör man med tempning då?

• Hultan

Jag gjorde ett ÄL test nu (Clear blue) några dgr efter mens, det var Neg.
    Betyder detta att jag borde kunna lita på stickorna framöver? För om jag hade haft ständigt höga LH värden så borde det väl visat pos nu?

Finns det olika typer av ÄL.test? den här visar bara pos el neg, ingen skala..

Svar på tråden ÄL-test?