• Medlem3

Diabetes

Hej, jag har den senaste tiden ätit väldigt mycet socer och känner mig trött, utmattad, grinig och lider av huvudvärk efter socerintag. Dricer också mycket vatten och känner mig tillfälligt sockerberoende.

Jag har normalt gansa lågt blodsocker och fryser ofta men under mina "sockerperioder" (där jag intar mycket socer) blir jag varm, får huvudvärk och blir trött. Hjärtat slår även hårdare, vilket verkar tyda på högt blodsocker.

Min fråga är nu, kan man få diabetes trots lågt blodsocker? Eller minskar den låga blodsockerhalten risken för diabetes?
    Vågar inte googla på det eller uppsöka läkare, blir bara nojjig. Ska även dra ned på sockret.

Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Diabetes
  • Äppelpaj80

Förstår inte. Varför misstänker du diabetes om du vet att du har lågt blodsocker? Har du en blidsocker mätare hemma?

• Medlem3
    Äppelpaj80 skrev 2012-12-25 19:40:46 följande:
    Förstår inte. Varför misstänker du diabetes om du vet att du har lågt blodsocker? Har du en blidsocker mätare hemma?
    Är inte 100 på att jag har lågt blodsocker!
  • Äppelpaj80

Fast du skrev att du normalt har lågt blodsocker. Hur vet du det om du inte har en bs mätare hemma? Om du misstänker diabetes eller annat är det väl bäst att du besöker din vc? Bara boka in ett besök så kan de kolla ditt bs enkelt.

• Annelie 76

Lågt blodsocker är inte ett skydd mot diabetes utan kan vara ett tecken på att nånting är fel. Insulinresistens eller hyperinsulimi tex.

Men å andra sidan vet du ju inte om du har varesig högt eller lågt om du inte har en blodsockermätare. Är du orolig tycker jag också att du ska vända dig till vc.

Vill du slippa må dåligt och slippa risken att bli diabetiker så kolla in LCHF. Äter du ingenting som höjer blodsockret så kan du inte heller få onormalt lågt blodsocker. Med en jämn låg blodsockerkurva kommer du dessuom må utomordentligt bra hela tiden.
    http://www.kostdoktorn.se/lchf/
    http://www.alltomlchf.se/

• Äppelpaj80

Annelie- Nu finns det ju olika sorters diabetes. Typ 1 diabetes skyddar ingen diet dig ifrån. Vet förresten inte hur hälsosam lchf kost är i längden.

• Medlem3
    Äppelpaj80 skrev 2012-12-29 11:38:21 följande:
    Fast du skrev att du normalt har lågt blodsocker. Hur vet du det om du inte har en bs mätare hemma? Om du misstänker diabetes eller annat är det väl bäst att du besöker din vc? Bara boka in ett besök så kan de kolla ditt bs enkelt.
    Jag fryser ofta och äter inte så mycket om dagarna, båda mina föräldrar har även lågt blocksocker
    Annelie 76 skrev 2012-12-29 11:48:19 följande:
    Lågt blodsocker är inte ett skydd mot diabetes utan kan vara ett tecken på att nånting är fel. Insulinresistens eller hyperinsulimi tex.

Men å andra sidan vet du ju inte om du har varesig högt eller lågt om du inte har en blodsockermätare. Är du orolig tycker jag också att du ska vända dig till vc.

Vill du slippa må dåligt och slippa risken att bli diabetiker så kolla in LCHF. Äter du ingenting som höjer blodsockret så kan du inte heller få onormalt lågt blodsocker. Med en jämn låg blodsockerkurva kommer du dessuom må utomordentligt bra hela tiden.
    www.kostdoktorn.se/lchf/
    www.alltomlchf.se/

De sjukdomarna du nämnde, bör väl ha några symptom? :O
Svar på tråden Diabetes