• Anonym (Baby)

Jag sover med blöjor och napp

Det är min mörkaste hemlighet och mitt svartaste hål. Jag begriper det inte själv men jag har ett jätte stort behov att få vara en liten bebis ibland.  Jag har hållt på så här sen jag var liten. Jag är en duktig självständig kvinna på dagarna, men när jag kommer hem och kvällen kommer måste jag ta på mig en blöja för att jag ska känna mig trygg. Har också gosedjur som jag sover med, bamse som jag haft sen jag var liten. Vill gärna ha min tutte också.

Eftersom jag inte accepterar det själv vågar jag inte berätta det för någon. Så jag lever ensam. Det är jättejobbigt. Skulle vilja ha en famn att krypa upp i.  

• Svar på tråden Jag sover med blöjor och napp
  • Anonym (Baby)
    orolig2325 skrev 2012-12-23 00:58:10 följande:
    jag finns.. <3

Och du tycker inte jag låter dum i huvudet?
  • orolig2325
    Anonym (Baby) skrev 2012-12-23 00:59:33 följande:

Och du tycker inte jag låter dum i huvudet?
    nej varför då? visst finns det funderingar på din mentala hälsa och varför du gör det du gör, men det skadar juh knappast någon, och jag gillar själv att sova med gossedjur ibland, väcker gamla härliga minnen Oskyldig
  • Frontline
    orolig2325 skrev 2012-12-23 01:08:18 följande:
    nej varför då? visst finns det funderingar på din mentala hälsa och varför du gör det du gör, men det skadar juh knappast någon, och jag gillar själv att sova med gossedjur ibland, väcker gamla härliga minnen Oskyldig
    Sova med ett gosedjur ibland visst det är OK men att dra på sig en blöja och leta upp nappen är fasen inte OK i vuxen ålder...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (mmm)

Jag sover med en nalle, dock inte det andra. Jag har försökt att sova utan den, men jag sover sämre. Vad händer om du sover utan dina saker?

• orolig2325

å jag menar... alla har konstiga saker för sig, den ena konstigare än den andra, men inte gör det dem till idioter/dumma i huvet/farliga.

• orolig2325
    Frontline skrev 2012-12-23 01:12:35 följande:
    Sova med ett gosedjur ibland visst det är OK men att dra på sig en blöja och leta upp nappen är fasen inte OK i vuxen ålder...
    kan du specifiera varför? mer än att det inte går hand-i-hand med DINA åsikter?
  • Frontline
    orolig2325 skrev 2012-12-23 01:16:26 följande:
    kan du specifiera varför? mer än att det inte går hand-i-hand med DINA åsikter?
    Det är ju just mina åsikter, här har vi 3 barn och vi försöker att dom ska bli blöj och nappfria i rimlig ålder och vill inte dom ska fortsätta tills dom är vuxna..

Trodde det var varje förälders önskan att försöka få sina barn till att bli det så fort som möjligt...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • orolig2325
    Frontline skrev 2012-12-23 01:22:45 följande:
    Det är ju just mina åsikter, här har vi 3 barn och vi försöker att dom ska bli blöj och nappfria i rimlig ålder och vill inte dom ska fortsätta tills dom är vuxna..

Trodde det var varje förälders önskan att försöka få sina barn till att bli det så fort som möjligt...
    Jo men den verkliga frågan är juh varför vi gör så, varför vi vill att barnen aldrig ska använda napp eller blöja, helst inte ens från nyfödd ålder.

Varför tror du vi gör så? tror du att TS är mindre värd eller sämre på nånting för att hon har blöja och napp på nätterna?
  • Anonym (Baby)
    Anonym (mmm) skrev 2012-12-23 01:12:49 följande:
    Jag sover med en nalle, dock inte det andra. Jag har försökt att sova utan den, men jag sover sämre. Vad händer om du sover utan dina saker?

Jag blir orolig, får ångest. Kanske inte sover alls.
Svar på tråden Jag sover med blöjor och napp