• Anonym (ge upp?)

Snälla, hjälp! ge upp? rd 9 efter ivf och inga symptom

Är på rd 9 efter ivf och jag har inga symptom. Ska man ge upp då eller kan det vända?

• Svar på tråden Snälla, hjälp! ge upp? rd 9 efter ivf och inga symptom
  • Anonym (ge upp?)

Har inte testat alls, har testdag om typ en vecka.

• Anonym (ge upp?)

Har varit gravid förut men då har jag fått missfall. Vill minnas att jag känt av tidigt då men jag vet inte hur tidigt. Varje insättning jag gjort har jag blivit gravid, men denna gång blev det inget toppägg och nu känner jag ingenting.

Gud vad nojig jag är. Mitt normala jag skulle närmast fnysa åt denna tråd.

• Honungssmulan

Alla grav är olika, speciellt tidigt, inte säkert att du känner symptom men kan ändå vara gravid. Min första grav fick jag inga symptom föränn vecka 6-7 och denna fick jag symptom redan 5-7 dagar innan bim även om de var svaga.

Ta inte ut ett misslyckande i förskott. 

• Anonym (ge upp?)

Nej, jag ska försöka hålla hoppet ute. Det blir ju som det blir. Och med min historia har jag också tyckt att ibland hade ett minus direkt varit att föredra framför plus och sedan missfall (har haft tre st men ett redan i vecka fem och de andra två upptäckta på vul i v 8-9). Blev bara så ledsen i förmiddags när jag var ensam hemma. Kände mig så misslyckad. Det är svårt att förklara, det är inte rationellt.

• Anonym (ge upp?)

Tack Honungssmulan för att du orkar svara på detta knäppa.

• Anonym

Jag vet hur det känns! En bra grej jag gjorde var att läsa på lite om hur det går till dag för dag när ägget fäster. Det tar faktiskt en stund innan kroppen vet att den är gravid. Att du har upplevt tvärtom tidigare behöver inte betyda något särskilt för den här gången. Det har ju blivit MF förut vilket tyder på att de embryona inte utvecklades bra, även om det är en framgång att ö h t ha blivit gravid (är inte där själv än)!

Håller tummarna för att det ska fästa och ta sig!

• Anonym (ge upp?)

Tack anonym! Vi testade i morse och det var tyvärr negativt. Så jag har varit deppig idag. Känns så tomt. Även om jag har tänkt att jag föredrar negativt framför att få plus men missfall. Men jag vet inte. Jag vill ju bara att det ska bli en bebis. Trodde aldrig att det skulle bli så här krångligt.

• Anonym
    Anonym (ge upp?) skrev 2012-12-23 19:07:44 följande:
    Tack anonym! Vi testade i morse och det var tyvärr negativt. Så jag har varit deppig idag. Känns så tomt. Även om jag har tänkt att jag föredrar negativt framför att få plus men missfall. Men jag vet inte. Jag vill ju bara att det ska bli en bebis. Trodde aldrig att det skulle bli så här krångligt.
    Ge inte upp! Jag testade neg på Rd 13 och sen superpositivt två dagar senare på min egentliga testdag!

Svar på tråden Snälla, hjälp! ge upp? rd 9 efter ivf och inga symptom