• amarante

Fler vars undre slidvägg tittar ut?

Hej!

Jag misstänkte framfall efter min förlossning pga stark tyngdkänsla, fick veta på efterkontrollen att det iaf inte var det men att övre slidväggen blivit slapp. Hade dåligt knip och blev förstås tillsagd att knipa, vilket jag redan gjorde ...  Efter ca ett år upptäckte jag något som tittade ut från slidan, såg ut som en tapp och jag blev rädd att jag fått livmoderframfall. Har nog sett "tappen" tidigare också men trott att det var nån hudflik som ploppat ut efter stygn (hade hänt tidigare), men nu såg jag att det kom inifrån. Var tillbaka på koll och det visade sig att även nedre slidväggen nu var slapp och att det var en del av den som stack ut. Inget konstigt tyckte bm och bad mig fortsätta knipa. Grejen är att det här som hänger ut påverkas inte ett dugg när jag kniper, jag ser hur "övriga delar" drar ihop sig men det här rör sig inte alls, så det verkar inte direkt gå att knipa bort.

Finns fler som varit med om det här? Har det isf gått tillbaka eller blivit värre? Själv lider jag som tur är inte av det, känner det inte när jag går eller så, men är rädd att det kommer bli värre. 

Svar på tråden Fler vars undre slidvägg tittar ut?