• Anonym (otålig)

Vi som precis ställt oss i IVF-kö!

Jag och min fästman har precis genomgått en utredning efter 2 år av försök och 2 missfall. Utredningen visade ingenting, allt är på topp med oss båda två. Men trots det så går det inte. Missfallen var under det första året vi försökte så jag har inte lyckats bli gravid alls på 15 månader. Vår läkare ställde oss nu i IVF-kö och vi ser otåligt fram emot den långa resa nästa år till första försöket!

Finns det några fler som precis/nyligen ställt sig i IVF-kö som vill följas åt på vägen?

• Svar på tråden Vi som precis ställt oss i IVF-kö!
  • Anonym (otålig)

ingen?

• Babyystar
    Anonym (otålig) skrev 2012-12-21 13:02:24 följande:
    Jag och min fästman har precis genomgått en utredning efter 2 år av försök och 2 missfall. Utredningen visade ingenting, allt är på topp med oss båda två. Men trots det så går det inte. Missfallen var under det första året vi försökte så jag har inte lyckats bli gravid alls på 15 månader. Vår läkare ställde oss nu i IVF-kö och vi ser otåligt fram emot den långa resa nästa år till första försöket!

Finns det några fler som precis/nyligen ställt sig i IVF-kö som vill följas åt på vägen?

Jag önskar att jag kunde säga att jag var i samma sits men vi är inte riktigt där än.
    2,5 års försökande och en utredning som inte visade någonting fel men tyvärr är jag under 25 vilket betyder att vi själva måste betala för att få genomgå en IVF.. Vi vet inte riktigt hur vi ska göra..
  • Anonym (otålig)
    Babyystar skrev 2012-12-22 02:53:30 följande:
    Jag önskar att jag kunde säga att jag var i samma sits men vi är inte riktigt där än.
    2,5 års försökande och en utredning som inte visade någonting fel men tyvärr är jag under 25 vilket betyder att vi själva måste betala för att få genomgå en IVF.. Vi vet inte riktigt hur vi ska göra..
    Åh, vilken jobbig sits Rynkar på näsan Hur gammal är du nu? Jag visste faktiskt inte om att man behöver vara över 25 om jag ska vara ärlig. Gäller det även killen? Min fyller nämligen 25 i april men vi har ju fått ställa oss i kö redan nu, gyn sa inte ett ord om det!
  • Nellin

Hejsan!

Jag och min sambo har försökt i över 2 år. Har genomgått alla möjliga undersökningar och genomgått fertilitetsutredning. Ingenting är fel någonstans. Jag har testat pergotime, progesteron, ägglossningsspruta och nu i april ska vi göra IVF.

Det är svårt det där, att acceptera att det inte går TROTS att ingenting är fel. Jätteknepigt och svårt att förhålla sig till.

Vi får hålla tummarna att IVF är vad som behövs.

Till dig som startat tråden: Jag hänger i en tråd som funnit lääääänge, där alla har försökt länge. De flesta har redan gått igenom utredningen, fått olika behandlingar och har gjort eller ska snart göra IVF. Vi är ett härligt gäng och du är varmt välkommen om du vill ha stöd. Alla hjälper alla och vi delar med oss av svårigheterna och framgångarna. Kom till oss om du vill: www.familjeliv.se/Forum-1-336/m62593827.html

Lycka till! 

• Anonym

Samma sits här, väntar på IVF. Jag är 24 och mannen är 31.. Hur går det för er?

Svar på tråden Vi som precis ställt oss i IVF-kö!