• LiLu

pco

Hej!

fick i dag diagnosen Pco, av min gyn. jag och min sambo har försökt bli gravid sen augusti i år. Jag har haft oregelbunden mens sen jag sluta med p piller i Januari 2012. Var hos gyn pga jag inte fick min mens och inget positivt grav test heller. Min cykel har legat på ca 44 dagar, förutom nu, nu är jag på 55 dagar. IT SUCKS!
    Så nu inväntar jag mensen som läkaren tror kommer komma runt nyår... Kräks sen ska jag göra två blodprov, sen ska jag och sambon i början av feb. tillbaka och diskutera behandlingar för enligt läkaren så kommer vi inte kunna bli gravida själva utan vi kommer behöva hjälp.
    så lite tårar har fällts i dag.
    nu letar jag efter någon som är i samma sits? som precis har fått diagnos?

• Svar på tråden pco
  • many87

Hej förstår dina tårar..
    Är inte i riktigt samma sits som ni just nu. Men har samma diagnos som du,
    Har en dotter på 1år som vi fick genom ivf (vanlig hormon behandling fungerade inte :( )

Nu försöker vi att få syskon till henne. Än så länge har vi inte "hjälp" utan försökte själva. Ska till läkaren i början av året igen...

Lycka till...
    Vill du prata av dig om tankar å så kan du alltid skriva ett meddelande till mig. Så kan vi prata där...

• LiLu
    many87 skrev 2012-12-20 22:09:50 följande:
    Hej förstår dina tårar..
    Är inte i riktigt samma sits som ni just nu. Men har samma diagnos som du,
    Har en dotter på 1år som vi fick genom ivf (vanlig hormon behandling fungerade inte :( )

Nu försöker vi att få syskon till henne. Än så länge har vi inte "hjälp" utan försökte själva. Ska till läkaren i början av året igen...

Lycka till...
    Vill du prata av dig om tankar å så kan du alltid skriva ett meddelande till mig. Så kan vi prata där...
    Hej!
    tack för svar, vad menar du med "vanlig hormon behandling?"
    jag blev så paff när jag var där, så gjorde allt för att hålla inne tårarna så ställde inga frågor, nu när det börjar sjunka in så börjar frågorna komma krypandes.
  • Amelie01

Hej!

Var inne och kollade runt lite kring PCO och trillade in på den här tråden.
    Jag var hos gyn idag och fick samma diagnos som du, båda äggstockarna är drabbade av PCO. Vi har försökt sedan sept och nu är jag ganska deppig. Har liknande symptom som dig, 42 dagars cykel, 46 dagar, 52 dagar och nu 64 utan någon mens i sikte.
    Fick besked på att försöka själva över sommaren också sen kan vi söka hjälp.

Undrar bara lite hur det gått för dig LiLu? Har ni lyckats på egen hand eller har ni fått hjälp?

Svar på tråden pco