• mamma20012

Donerat bröstmjölk

Är här någon som nyligen donerat bröstmjölk?

Jag är snart klar med mina "3 månader" och ska in nästa vecka och lämna sista omgången mjölk & pump.

Undrar lite hur det fungerar med betalningen, vet någon hur detta betalas ut? och ungefär hur lång tid efter ? har nämligen inte fått något än (har änsålänge lämnat drygt 15 liter)  

Tycker det känns lite tiggit att fråga då jag absolut inte har gjort detta för pengarnas skull men på papperna jag fick i början stod det att ersättningen var 200 kr/liter... Lämnar till Malmö om det spelar någon roll =)

• Svar på tråden Donerat bröstmjölk
  • vicki 83

jag donerade också då min son låg på neonatal och inte åt så stora mängder, men då fick jag betalningen efter det att de tre månaderna hade gått. tog ett litet tag innan pengarna kom för oss,men det var för att de samlade ihop några utbetalningar och gjorde dem samtidigt!

• vicki 83
    mamma20012 skrev 2012-12-17 22:37:24 följande:
    Okej =) Lämnade du också till Malmö?
    nej vi låg på östra sjukhuset i göteborg
  • Mixan

OF men skulle du vilja berätta mer hur de hela går till? jag vill donera och ska kontakta nästa vecka.. men de vore intressant att få veta hur de går till. alltså från en som gjort det:) ibland kan det bli lite vääl formellt om man frågar personal

• tvåbarnsmor89

Mixan: nr1: du kommer få ta ett blodprov för infektion, aids/hiv/hepatit osv sen lämna prov på mjölken är allt bra får du pumpa ur hemma frysa in i lådor och med jämna mellan rum lämna in till neo, 1gveckan tar beo test på mjölken.

• Mixan
    tvåbarnsmor89 skrev 2013-01-11 04:13:09 följande:
    Mixan: nr1: du kommer få ta ett blodprov för infektion, aids/hiv/hepatit osv sen lämna prov på mjölken är allt bra får du pumpa ur hemma frysa in i lådor och med jämna mellan rum lämna in till neo, 1gveckan tar beo test på mjölken.

tack för att du tog dig tid:) har sedan i måndag börjat donert:)
Svar på tråden Donerat bröstmjölk